PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türkiye Siyasi TarihiHİR 4173 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ondokuzuncu ve Yirminci Yüzyıl’da Türkiye’deki siyasal hayat üzerine bilgi sahibi olurlar.
2. Türkiye’deki siyasal ve ekonomik dönüşümün temel nitelikleri hakkında fikir edinirler.
3. Türkiye’deki siyasal hayatın dönüşümündeki nedensellik ilişkileri üzerine bilgilendirilirler
4. Türkiye tarihi üzerine yazılmış önemli metinlerle ve yapılan tartışmalarla tanıştırılırlar
5. Tarihte metot ve sosyal bilimlerde kullanılan kuramlar hakkında bilgilendirilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin içeriğini, Türkiye siyasi tarihinde—Osmanlı Devleti’nden günümüze değin—yaşanan köklü siyasal, toplumsal, kültürel ve ekonomik dönüşümler ve bunların Türkiye siyasetindeki yansımaları oluşturmaktadır. Ders kapsamında Türkiye’nin siyasi hayatında özgül ağırlığı olan her politik-tarihsel uğrak kendi bağlamı içerisinde tartışılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İkinci Abdülhamid döneminde ekonomi, siyaset ve toplum.
21908 Devrimi’ni hazırlayan olaylar
3Birinci Dünya Savaşı öncesi Türkiye’de siyasal yapılar ve ekonomik dönüşüm
4Savaş sonrası Türkiye’de yeni bir siyasal düzenin kuruluşu
5Tek-Partili Siyaset ve Ekonomi
6İkinci Dünya Savaşı’nda Türkiye
7Vize
8İkinci Dünya Savaşı sonrası Türkiye’de demokratikleşme çabaları
9 Soğuk Savaş’ta Türkiye: Toplum, siyaset ve ekonomide yeni dünya düzeni ile bütünleşme
10Demokrat Parti döneminde Türkiye
111960 Darbesi: 1961 Anayasası ve siyasetin yeniden şekillenmesi
121980 Darbesi: 1982 Anayasası ve ekonomik hayatta dönüşüm
131980 Darbesi ile şekillenen Türkiye’de siyaset, toplum ve ekonomi
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Erik J. Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim, 2021.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.0
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.1
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.0
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.0
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.4
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.1
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.0
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.3
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.0
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.1
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.0
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.2
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.0
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.1
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.2
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.2
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.1
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0