Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İş Makinelerine Giriş | ME 424 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnşaat Makinalarının farklı fonksiyonları için güç ihtiyacını belirleme bilgisi |
2. Paletli ve tekerlekli inşaat makinaları için tahrik sistemleri hakkında bilgi |
3. İnşaat Makinalarında yaygın kullanılan transmisyon ve aktarma organları arasındaki temel farklar hakkında bilgi.. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İnşaat ve hidrolik mobil makinelerin sınıflandırılması. Offroad kullanımına yönelik İnşaat Makinalarının mühendislik tasarım ilkeleri. Yer-Makine etkileşimleri ve tasarım konuları, Terramekanike giriş. İnşaat Makinaları Eki ve Güç Hususlar. İnşaat Makine Düzeni ile İlgili Hususlar. İnşaat Makinalarında Motor ve Güç Kaynağı Sistemleri. İnşaat Makinaları Alt Sistemlerine Giriş (Nihai Tahrik Sistemleri, Süspansiyon Sistemleri, Fren Sistemleri) |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İnşaat ve hidrolik mobil makinelerin sınıflandırılması |
2 | Arazi kullanımına yönelik İnşaat Makinalarının temel mühendislik tasarım ilkeleri |
3 | Yer-Makine-İş etkileşimleri ve tasarım konuları, Terramekaniğe giriş |
4 | Yer-Makine-İş etkileşimleri ve tasarım konuları, Terramekaniğe giriş |
5 | İnşaat Makinaları Ataşmanları ve Güç Değerleri |
6 | İnşaat Makine Düzeni ile İlgili Hususlar |
7 | İnşaat Makinalarında Motor ve Güç Kaynağı Sistemleri |
8 | Motor Alt Sistemleri (Egzoz, Yakıt, Soğutma) |
9 | İnşaat Makineleri Paletli ve Tekerlekli Son Tahrik Sistemleri. |
10 | Paletli ve Tekerlekli Araçlar İletim sistemleri |
11 | Hidrolik sistemler |
12 | Yardımcı Sistemlere Giriş (Süspansiyon, Fren vb.) |
13 | İnşaat Makinalarında Mekanik Bağlantı |
14 | Elektriksel Bileşenler ve Düzen |
|
Kaynaklar: |
Goering, Stone, Smith, and Turnquist Off-Road Vehicle Engineering Principles ASAE 2006 1-892769- 26-3 |
|
Diğer Kaynaklar: |
M. G. Rabie Fluid Power Engineering McGraw-Hill 2009 978-0071622462
A. Esposito Fluid Power with Applications Prentice Hall 2009 978-0135136904
J.Y. Wong Terramechanics and Off-Road Vehicles Elsevier 1989 0-444-88301-0
R.L. Peurifoy, C.J. Schexnayder, A. Shapiva Construction Planning, Equipment, and Methods McGraw Hill 2006 978-0-07- 110724-2
H.L. Nichols, D.A.Day Moving the Earth McGraw Hill 1999 0-07-046484-7 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %30 |
Project | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 0,50 | 7,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 4 | 3,00 | 12,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 11,00 | 11,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 0 |
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 0 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 0 |
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 0 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 0 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 0 |