PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Rusça IIRUS 1023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliRusça
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler Rus alfabesini tanır ve okuyup yazar.
2. Öğrenciler temel okuma ve yazma becerilerini kullanarak kısa metinleri anlar.
3. Öğrenciler günlük hayatta sık kullanılan temel kelimeleri ve ifadeleri doğru şekilde kullanır.
4. Öğrenciler basit cümle yapılarını kullanarak kendilerini tanıtabilir.
5. Öğrenciler temel soru kalıplarıyla bilgi alıp basit cevaplar verebilir.
6. Öğrenciler Rusçada sık kullanılan isim, zamir ve fiilleri doğru şekilde kullanarak anlamlı cümleler kurabilir..
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilerin Rusçayı temel düzeyde kullanarak günlük yaşamla ilgili durumlarda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. Tanışma, bilgi alma, duygu ve düşünce paylaşımı gibi temel iletişim becerileri geliştirilirken; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri dengeli bir şekilde ilerletilir. Bunun yanında, ders süresince öğrenciler Rus kültürünü tanıma ve anlama fırsatı da bulurlar. Böylece, hem dilsel hem de kültürel açıdan donanım kazanırlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş. Önceki konuların tekrarı.
2“Bilmek”, “düşünmek” fiillerinin çekimleri ve bu fiillerin kullanıldığı birleşik cümleler.
3Rusçada sıfatlar ve sıfatların isimlerle uyumu. Konuyla ilgili gramer bilgisi.
4“Sıfat” konusunun pekiştirmesi. Sıfat çekimleriyle ilgili alıştırmalar.
5Sıfatlara ilişkin soru sözcükleri, işaret zamirleri.
6“Hoşuma gidiyor…” ve “Fiyatı ne kadar…” kalıpları.
7Ara Sınav
8“Ne” ve “Çünkü” bağlaçlarıyla kurulan birleşik cümleler. Metin üzerinde çalışma ve alıştırmalar.
9“Sıfatlar” konusunun genel tekrarı. Metin okuma, alıştırma. “Sıfatlar” ile ilgli edinmiş olduğumuz bilgilerin sözlü ve yazılı şekilde kullanılmasına yönelik alıştırmalar.
10Rusçada fiil grupları. I. grup fiillerinin cümle içinde kullanımıyla ilişkin alıştırmalar.
11“Konuşmak”, “okumak”, “anlamak”, “yazmak” fiillerinin kullanıldığı kalıplar.
12Rusça Zarflar. Zarfları öğrenmeye yönelik okuma ve alıştırmalar.
13“Çünkü” ve “bu nedenle” bağlaçlarının birleşik cümle içinde kullanımıyla ilgili alıştırmalar.
14Önceki konuların genel tekrarı. Alıştırmalar.
 
Kaynaklar:
Antonova B.Ye., Nahabina M.M "Doroga v Rossiyu" - Sankt-Peterburg: Zlatoust [2003] [ISBN 975-6008-04-0] Belyayeva G.B., Nahabina M.N. "Ya pişu po-russki" - Sankt-Peterburg: Zlatoust [2015] [ISBN 978-605-65056-8-3]
 
Diğer Kaynaklar:
Nahabiba M.M., Antonova B.Ye. - Russkiy sezon - Nüans Publishing [2017] [ISBN 978-605-9518-14-7] Çernışov S., Çernışova A. - Poyehali - Sankt-Peterburg: Zlatoust [2020] [ISBN 978-605-2244-74-6] Popova T.V.,Arhipova L.V. - Russkiy yazık - Tambov: TGTU [2010] [ISBN 978-5-8265-0893-0] Meleh N.T., Baranova İ.İ. - Russkiye padeji - Sankt-Peterburg:İz-vo [2006] [ISBN 5-7422-1051-5] Sb. uprajneniy. Politehniçeskogo universiteta
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıfta ders anlatımı, görsel ve işitsel kaynaklı alıştırmalar, rol oyunları, karşılıklı diyaloglar, okuma, yazma ve dinleme yöntemlerine dayalı çeşitli alıştırmalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.4
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.4
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.4
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.4
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.1
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.1
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.2
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.3
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.2
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.2
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.3
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3