PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Rusça IRUS 1013 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliRusça
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kursun sonunda öğrenci Rus alfabesini tanır ve okuyup yazar.
2. Temel okuma ve yazma becerilerini kullanarak kısa metinleri anlar.
3. Günlük hayatta sık kullanılan temel kelimeleri ve ifadeleri doğru şekilde kullanır.
4. Basit cümle yapılarını kullanarak kendini tanıtır.
5. Temel soru kalıplarıyla bilgi alır ve basit cevaplar verir.
6. Rusçada sık kullanılan isim, zamir ve fiilleri doğru şekilde kullanarak anlamlı cümleler oluşturur.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Rusça diline yeni başlayan öğrenciler için temel dil bilgisi, okuma, yazma ve iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlayan giriş düzeyinde bir derstir. Öğrenciler, alfabe ve ses bilgisi üzerinden başlayarak basit cümle yapılarını, temel soru-cevap kalıplarını ve günlük yaşamda sıkça karşılaşılan ifadeleri öğrenirler. Ayrıca temel kelime dağarcığı ile dilbilgisel unsurların kullanımı desteklenerek, öğrencilerin Rusça'yı doğru ve etkili kullanma becerileri geliştirilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş.
2Rus alfabesi: harf ve sesleri.
3Okuma ve yazmaya giriş.
4Rusça nezaket sözcükleri.
5Basit düz cümle türleri.
6Soru sözcüğü olmayan soru ve cevap türleri.
7Soru sözcüğüyle başlayan soru ve cevap türleri.
8Rusça isim cinsiyetleri ve kişi zamirleri.
9Rusça iyelik zamirleri-1.
10Rusça iyelik zamirleri-2. “Kimin” sorusu ve cevapları.
11Rakamlar ve sayılar (1000’e kadar).
12Meslekler.
13İsimlerin çoğul halleri.
141.grup fiilleri. (Anlamları, çekimleri, cümle içinde kullanımı).
 
Kaynaklar:
Antonova B.Ye., Nahabina M.M "Doroga v Rossiyu" Sankt-Peterburg: Zlatoust [2003] [ISBN 975-6008-04-0] Belyayeva G.B., Nahabina M.N. "Ya pişu po-russki" Sankt-Peterburg: Zlatoust [2015] [ISBN 978-605-65056-8-3]
 
Diğer Kaynaklar:
Nahabiba M.M., Antonova B.Ye. "Russkiy sezon" Nüans Publishing [2017] [ISBN 978-605-9518-14-7] Çernışov S., Çernışova A. "Poyehali" Sankt-Peterburg:Zlatoust [2020] [ISBN 978-605-2244-74-6] Lubyanaya O.L.,Plotnikova T.A. "Sbornik uprajneniy. Russkiy yazık dlya naçinayuşçih" Harkov: HNAGH [2008] Meleh N.T., Baranova İ.İ. "Russkiye padeji. Sbornik uprajneniy." [2006] [ISBN 5-7422-1051-5] Sankt-Peterburg:İz-vo Politehniçeskogo universiteta
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıfta ders anlatımı, PowerPoint sunumları, görsel ve işitsel kaynaklı alıştırmalar, rol oyunları, karşılıklı diyaloglar, okuma, yazma ve dinleme yöntemlerine dayalı çeşitli alıştırmalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.4
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.4
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.4
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.4
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.1
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.1
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.2
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.3
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.2
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.2
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.3
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3