PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İtalyanca IIITAL 1023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİtalyanca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, kendisine sorulan basit sorulara uygun ve kısa yanıtlar verebilir.
2. Öğrenciler kısa ve basit cümleleri anlayabilir: Restoranda sipariş verebilir ya da ailesini tanıtabilir.
3. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtabilir, basit sorular sorup yanıtlayabilir.
4. Öğrenciler, günlük yaşamla ilgili basit cümleler kurabilecek ve yazılı ifadeler oluşturabilir.
5. Öğrenciler, yavaş ve net konuşulan basit İtalyanca konuşmaları anlayabilir.
6. Öğrenciler, temel dil bilgisi yapılarını kullanarak doğru cümleler oluşturabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

İtalyanca 102, İtalyanca 101 dersinin devamı niteliğindedir ve öğrencilerin temel dil becerilerini geliştirmeye devam etmelerini amaçlar. Öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemek amacıyla çeşitli metinler ve alıştırmalardan yararlanılacaktır. Dört temel beceriden (dinleme, konuşma, okuma, yazma) yararlanılarak, öğrencilerin öğrenme sürecini kolaylaştırmak amacıyla çeşitli metinler ve alıştırmalar kullanılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı ve ITAL101 genel tekrarı
21. Ünite: Şimdiki Zaman, -are- ire -ere bitimli filler, günlük aktiviteler, konuşma, dinleme, izleme aktiviteleri
3Başlangıç seviyesinde düzensiz fiiller, yemek ile ilgili temel ifadeler, dinleme-konuşma-yazma
4Başlangıç seviyesinde İtalyan yemek kültürünün tanıtımı, düzensiz fiillerle ilgili örnek cümleler yazma
5Başlangıç seviyesinde"-in -a -di" edatlarının basit hallerinin kullanımı
62. Ünite: Bazı soru cümleleri nereli- nerede- ne zaman-ne- kiminle-kim?,örnek cümleler yazma
7Aile ve akraba terimlerini içeren kelimeler, iyelik ekleri
8 Arasınav ve quiz öncesi genel tekrar ve quiz
9Arasınav
10Başlangıç seviyesinde"-In" "-a" ve "di" edatlarının birleşik hallerinin kulanımı, iyelik ekleri kullanarak aile ve akraba ilişkilerinden bahsetme, yazma ve okuma aktiviteleri
113. Ünite:'Vardır-Yoktur' (esserci) kalıbı, Yer Yön zarfları
12Beğenme ve beğenmeme kalıbı (Piacere fiili), ilgili örnek cümleler yazma, izleme ve okuma aktiviteleri
13Kendinden ve hayatından bahsetme, yazma ve konuşma, quiz
14Final öncesi genel tekrar ve final
 
Kaynaklar:
Nuovo Espresso 1 kitabı, Alma Edizione / 2015 /Maria Bali-Luciana Ziglio Nuovo Espresso 1 kitabı, Alma Edizione / 2006 /Maria Bali-Luciana Ziglio
 
Diğer Kaynaklar:
Nuovo Progetto Italiano 1 Kitabı Edilingua / 2006 / T. Marin-S. Magnelli
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, iletişimsel yaklaşımı temel alan etkileşimli öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. * Sınıf içi konuşma etkinlikleri, rol yapma, eşli/grup çalışmaları, * Dinleme ve okuma alıştırmaları, * Görsel-işitsel materyaller, * Dijital kaynaklar ve çevrim içi destekleyici araçlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Test/Quiz/Kısa Sınav2%5
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.3
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.3
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.0
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.0
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.0
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.1
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.3
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.1
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.1
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.1
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.1
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.1