Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İtalyanca I | ITAL 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İtalyanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, kendileri veya başkaları hakkında bilgi verebilir. |
2. Öğrenciler, kısa ve basit cümleleri anlayabilir ve formlardaki temel bilgileri (isim, yaş, uyruk, adres vb.) tanıyabilir. |
3. Öğrenciler, başlangıç seviyesinde selamlaşabilir ve kendilerini tanıtabilir. |
4. Öğrenciler temel düzeyde fiziksel tasvir yapabilir. |
5. Öğrenciler, boş zamanlarında ne yaptıklarını temel seviyede ifade edebilir. |
6. Öğrenciler, temel seviyede kısa bir metni okuyabilir ve ilgili soruları yanıtlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İtalyanca dilini hiç bilmeyen ya da çok az bilen öğrencilere temel düzeyde okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini kazandırmayı amaçlar. Müfredat, öğrencilerin günlük yaşamda karşılaşabilecekleri pratik durumlara uygun dil yapılarını öğrenmelerine yönelik olarak tasarlanmıştır. Dersin sonunda öğrencilerin, başlangıç seviyesine uygun temel dilbilgisi kurallarını ve sözcük dağarcığını edinmiş, İtalyan kültürüyle temel düzeyde tanışmış ve dört temel dil becerisinde yeterlilik kazanmış olmaları hedeflenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | 1. Ünite: Alfabeto -Harflerin Okunuşu (Dinleme- Okuma) |
2 | Yazma, Kelime Dinleme ve Dinleme aracılığıyla duyduğunu yazma - tanışma diyalogları |
3 | 2. Ünite: Yazma, Okuma, informal diyalog kalıpları, evet hayırlı soru kalıpları, belirtili isim harfitarifleri (il-lo-la-l') |
4 | İtalyancada kişi zamirleri, belirtisiz tekil harfitarifler (un-uno-un'-una) olmak ve sahip olmak fiilleri (essere-avere) sıfatlar ve kullanımı, millet sıfatları,İsim ve sıfat uyumları (tekil) |
5 | Meslekler ve kullanımı, sayılar (0-30), quiz |
6 | Ara sınav için alıştırma, ara sınav |
7 | 3. Ünite Fiziksel tasvir; okuma, yazma, görsel aktivite ve konuşma |
8 | Formal diyalog kalıpları, fiziksel tasvir ile ilgili pekiştirici alıştırmalar ve izleme aktivitesi. |
9 | Temel fiil çekimleri ve isim sıfat uyumu (çoğul) |
10 | 4. ünite hobiler; hobiler ile ilgili temel ifadeler ilgili sözcükler, yazma ve konuşma |
11 | Duyguları ifade eden sıfatlar, Haftanın günleri, 30 -100 rakamlar, bazı düzenli filler, |
12 | Şimdiki Zaman, dinleme -okuma-izleme aktivitesi |
13 | Kendinden bahsetme, konuşma, quiz |
14 | Final için tekrar, final sınavı |
|
Kaynaklar: |
Maria Bali-Luciana Ziglio - Nuovo Espresso 1 - Alma Edizione [2015]
Maria Bali-Luciana Ziglio - Nuovo Espresso 1 - Alma Edizione [2006] |
|
Diğer Kaynaklar: |
T. Marin-S. Magnelli - Nuovo Progetto Italiano 1 - Edilingua [2006] |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, iletişimsel yaklaşımı temel alan etkileşimli öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. Sınıf içi konuşma etkinlikleri, rol yapma, eşli/grup çalışmaları, dinleme ve okuma alıştırmaları, görsel-işitsel materyaller, dijital kaynaklar ve çevrim içi destekleyici araçlar kullanılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 3 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 0 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 0 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 0 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 1 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 0 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 1 |