Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İspanyolca II | SPAN 102 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler temel ve orta düzey cümle yapılarını sözlü ve yazılı iletişimde tanıyabilir ve kullanabilir. |
2. Öğrenciler kişisel görüş, ihtiyaç ve tercihlerle ilgili anlamlı ve tutarlı cümleler kurarak kendilerini ifade edebilir. |
3. Öğrenciler kişileri fiziksel ve kişilik özelliklerine göre uygun kelimelerle tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. |
4. Öğrenciler günlük durumlarda şimdiki zaman ve temel geçmiş zaman kullanarak sorular sorabilir ve yanıtlayabilir. |
5. Öğrenciler kısa metinlerde ana fikri ve destekleyici detayları belirleyebilir; kısa özetler veya yanıtlar yazabilir. |
6. Öğrenciler temel iş ortamı iletişimine yönelik kısa yazılı ve sözlü metinler (e-posta, diyalog, tanıtım vb.) üretebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, İspanyolca’da temel seviyede bilgi sahibi olan öğrencilerin, iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Öğrenciler, günlük yaşamla ilgili durumlarda temel ve orta düzey cümle yapılarıyla kendilerini sözlü ve yazılı olarak ifade etmeyi öğrenir. Ders kapsamında; kişisel bilgi verme, duygu ve düşünce ifade etme, karşılaştırma yapma, kısa metinler oluşturma gibi beceriler üzerinde durulur. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleriyle dilin dört temel becerisi dengeli biçimde geliştirilir. Ayrıca, İspanyolca konuşulan ülkelerin kültürlerine dair bilgiler sunularak öğrencilerin dili gerçek yaşam bağlamında kullanmaları teşvik edilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Saatler |
2 | Restoranda sipariş verme, Yiyecek ve içecek isimleri |
3 | Hobiler ve zevkler hakkında konuşurken kullanılan kalıplar (‘Gustar/Encantar fiilleri) |
4 | Emir kipleri ve düzenli ve düzensiz fiillerin emir kipinde çekimi |
5 | Sıfatlar TEKRAR (şahıslar ve objeler için kullanılan) |
6 | İyelik sıfatları |
7 | Reflexive (isteş) fiiller |
8 | Düzensiz reflexive fiiler |
9 | Aile Üyeleri |
10 | Zamirler; lo,la,los,las |
11 | 'Gustar' fiili |
12 | 'tener que' fiili (kişisel zorunluluk) |
13 | Şimdiki zaman kullanımı (estar+gerundio) |
14 | Final öncesi genel tekrar |
|
Kaynaklar: |
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dikte, dinleme anlama, aksan alıştırmaları
Kelime bilgisini geliştirmek için ‘flashcards’ kullanımı
Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler
Sınıf içi soru cevap alıştırmaları
İspanya hakkında genel kültür bilgileri
Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Derse Devamsızlık | 0 | %5 |
Sınıf Katılımı | 0 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 3 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 1 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 1 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 1 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 1 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 1 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 1 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 1 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 1 |