Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İspanyolca I | SPAN 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İspanyolca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler temel İspanyolca cümle yapılarını tanıyabilir ve bu yapılarla kısa ifadeler oluşturabilir. |
2. Öğrenciler kendileriyle ilgili temel bilgileri (isim, yaş, milliyet, meslek vb.) uygun cümle yapılarıyla sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. |
3. Öğrenciler kişilerin fiziksel ve kişilik özelliklerini basit sıfatlar kullanarak tanımlayabilir. |
4. Öğrenciler günlük yaşamla ilgili kişisel bilgileri içeren sorular sorabilir ve kısa cevaplar verebilir. |
5. Öğrenciler kısa ve sade okuma metinlerini okuyabilir, ana fikri belirleyebilir ve basit soruları yanıtlayabilir. |
6. Öğrenciler günlük hayata ve başlangıç düzeyine uygun kelime dağarcığı ve kalıpları kullanarak sınıf içinde temel iletişim kurabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste temel İspanyolca dil bilgisi konularının yanı sıra öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıtma, temel diyaloglar kurma, geniş zamanda fiil çekimleyerek olumlu-olumsuz ve soru cümleleri kurmaları hedeflenmiştir. Dört temel beceri ele alınarak öğrencinin İspanyolca'da başlangıç düzeyinde yetkinlik kazanması ve öncelikle sosyal çevrede temel ihtiyaçlarını karşılayabilmesi bu dersin temel amacıdır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım, İspanyol Alfabesini öğrenmek, harfler (okuma-dinleme) |
2 | İnsanları, arkadaşları selamlamak ve tanışmak |
3 | Basit sorular sorma - cevaplama, teşekkür belirtme ve karşılık verme |
4 | Şahıs zamirleri ve cümle içinde kullanımları |
5 | 'Olmak' fiili, Sayılar, Diyalog kurma - konuşma |
6 | Soru Kelimeleri, olumsuz ve olumlu sorular |
7 | Sıfatların tekil ve çoğul biçimleri |
8 | Estar fiili |
9 | Ser, Estar ve Haber fiilleri arasındaki farklar, kullanım yerleri |
10 | Yer Edatları |
11 | Geniş Zaman Düzenli-Düzensiz fiiller |
12 | Saati sorma-cevaplama |
13 | Dinleme, okuma ve konuşma egzersizleri |
14 | Alıştırmalar, tekrar |
|
Kaynaklar: |
1) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro del Alumno, 2000, F. Castro, F. Marin, R. Morales y S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-045-X ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A.
2) Ven 1 – Español Lengua Extranjera – Libro de Ejercicios, 2000, F. Castro, F. Marin, S. Sosa, I.S.B.N.:84-7711-046-8 ---Edelsa Grupo Didascalia, S.A
Bu iki kitabın ilk dört ünitesi SPAN101 dersi için kullanılmaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Derste kullanılan ek materyaller. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İspanyolca dilbilgisini anlamak ve temel diyaloglar kurabilmek için öğrenci katılımına dayalı dinleme, yazma, okuma ve konuşma aktiviteli yapılan bir derstir.
Ders konularına ek olarak; dikte, dinleme anlama, sesletim alıştırmaları
Ek kaynaklardan alıştırmalar ve ödevler,
Sınıf içi soru cevap alıştırmaları,
İspanya hakkında genel kültür bilgileri,
Görsel ve işitsel kaynaklar: konularla ilgili videolar ve müzik. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Sınıf Katılımı | 0 | %5 |
Ders Katılımı | 1 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 3 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 1 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 1 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 1 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 0 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 1 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 1 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 1 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 1 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 1 |