Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Almanca II | ALM 102 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler kendileri ve başkaları hakkında temel bilgiler verebilir. |
2. Öğrenciler gündelik selamlama biçimlerini bilir ve uygun kullanabilir. |
3. Öğrenciler hobilerinden bahsedebilir. |
4. Öğrenciler Alman dilinin sesletim kurallarını tanır ve uygular. |
5. Öğrenciler okuma becerilerini geliştirir. |
6. Öğrenciler Almanca konuşulan ülkelerde (Almanya, Avusturya, İsviçre) temel iletişim becerilerini edinir. |
7. Öğrenciler kısa konuşmaları anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Alm 101 Almanca I |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, ALM 101’i tamamlamış öğrenciler için tasarlanmış bir ileri başlangıç seviyesi dil dersidir. Ders kapsamında öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtma, günlük selamlaşmaları uygun şekilde kullanma, hobilerden bahsetme ve temel düzeyde bilgi paylaşma becerilerini geliştirir. Ayrıca, sesletim kurallarını daha doğru bir şekilde uygulayarak konuşma ve dinleme becerilerini pekiştirirler. Okuma becerilerinin yanı sıra kısa diyalogları anlama yetilerini ilerletir ve Almanca konuşulan ülkelerde (Almanya, Avusturya, İsviçre) etkili iletişim kurmak için gereken temel becerileri edinirler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kayıt, Bir önceki dönemin genel tekrarı |
2 | Kişi hakkında bilgilendirme: İyelik zamirleri-şimdiki zaman: sahip olmak eylemi ve ayrılabilir eylemler |
3 | Aktiviteler ve hobiler: Modal eylemler: istemek |
4 | Zaman, haftanın günleri. tümce dizimi: iki bölümlü eylemler, ayrılabilir eylemler |
5 | Akrabalık nitelendirmeleri, sesletim |
6 | I. Arasınav |
7 | Şehirde etkinlikler: İsmin i-hali: belirli belirsiz tanımlayıcı |
8 | Yiyecek-içecek sipariş verme:olumsuzlama-şimdiki zaman:ünlü değişmeleri e›i |
9 | Ödeme işlemleri-fiyatlar, modal eylemler: können, müssen |
10 | Sesletim: Tümce vurgusu |
11 | II. Arasınav |
12 | Tümce dizimi: Modal eylemler |
13 | Zamir: belgisiz zamir; man |
14 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık |
|
Kaynaklar: |
Albrecht, Ulrike; Dane, Dorethea: Passwort Deutsch 1. Kurs- und Übungsbuch mit Audio CD+Wörterheft, Klett, 2017
ISBN: 978-3-12-676410-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Luscher, Renate: Übungsgrammatik für Anfänger. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag, 2009. ISBN: 3-19-007447-X
Dinsel, Sabine; Susanne Geiger: Grosses Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Hueber, 2009 ISBN: 3-19-101721-7
Busse, Joachim: “der”, “die” oder “das”? Übungen zum Artikel. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007456-3
Schmitt, Richard: Weg mit den typischen Fehlern! Teil 1. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007451-8 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders interaktif olarak işitsel-görsel materyaller (Audio-CD, Powerpoint, DVD), ders notları ve alıştırma çıktılarıyla desteklenerek işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 4 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 3 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 4 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 4 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 4 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 4 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 2 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 2 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |