Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Almanca I | ALM 101 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler kendisi ve başkaları hakkında bilgi verebilir |
2. Öğrenciler selamlama biçimlerini kullanabilir. |
3. Öğrenciler hobilerinden bahsedebilir. |
4. Öğrenciler Almanca'nın sesletim kurallarını açıklayabilir ve kullanabilir. |
5. Öğrenciler temel düzeyde okuma becerisi kazanabilir |
6. Öğrenciler Almanca konuşulan ülkelerde (D-A-CH) gereksinim duyulan temel sözlü becerileri kullanabilir. |
7. Öğrenciler kısa konuşmaları anlayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere Almanca dilinde temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlayan başlangıç seviyesinde bir dil dersidir. Öğrenciler, kendilerini ve başkalarını tanıtmayı, günlük konuşmalara katılmayı ve hobiler gibi basit konular hakkında konuşmayı öğrenir. Ayrıca, Almanca sesletim kurallarını tanıyıp doğru bir şekilde uygulama becerisi geliştirir. Ders kapsamında, öğrencilerin kısa metinleri okuyup anlamaları sağlanır. Etkileşimli etkinlikler ve pratik alıştırmalarla, öğrenciler Almanca konuşulan ülkelerde (Almanya, Avusturya ve İsviçre) temel iletişim için gerekli sözlü becerileri edinir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders kurallarının açıklanması. Kendini tanıtma, temel bilgiler verme. Selamlama biçimleri. |
2 | Bir başkasını tanıtma. Kişi hakkında sorular sorma (Yaşadığı yer, Geldiği ülke vb.) ülke vb. |
3 | Alfabe ve sesletim kurallarının öğrenilmesi. Metinlerden temel bilgilerin sağlanması |
4 | Sayılar, Saatler, Tarih; Vedalaşma. |
5 | Şimdiki zaman eylem çekimleri. Şahıs zamirleri, Emir kipleri |
6 | I. Arasınav |
7 | Mekanlar, insanlar ve nesnelerin betimlenmesi |
8 | Sözcük türü olarak İsimler, belirli tanımlayıcı; İsimlerin tekil/çoğul biçimleri |
9 | İsimlerin, eylemlerin ve sıfatların olumsuzlaması. Sıfatların kullanımı |
10 | Soru kalıpları, W-soruları, ön hal edatı "in"+Ülkeler |
11 | II. Arasınav |
12 | Sözcük Bilgisi, W-Sorusu "woher", ön hal edatı aus+ülkeler |
13 | İyelik tanımlayıcılar, şimdiki zaman "haben" ayrılabilir eylemler, modal eylemler |
14 | Tümce dizilimi iki bölümlü eylemler, modal eylemler; Sesletim kuralları; uzun ve kısa ünlüler (ä,ö,ü) Final sınavına hazırlık |
|
Kaynaklar: |
Albrecht, Ulrike; Dane, Dorethea: Passwort Deutsch 1. Kurs- und Übungsbuch mit Audio CD+Wörterheft, Klett, 2017
ISBN: 978-3-12-676410-0 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Luscher, Renate: Übungsgrammatik für Anfänger. Deutsch als Fremdsprache. Max Hueber Verlag, 2009. ISBN: 3-19-007447-X
Dinsel, Sabine; Susanne Geiger: Grosses Übungsbuch Deutsch. Grammatik. Hueber, 2009 ISBN: 3-19-101721-7
Busse, Joachim: “der”, “die” oder “das”? Übungen zum Artikel. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007456-3
Schmitt, Richard: Weg mit den typischen Fehlern! Teil 1. Hueber, 2011. ISBN: 3-19-007451-8
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders interaktif olarak, işitsel-görsel materyaller (Audio-CD, Powerpoint, DVD), ders notları ve alıştırma çıktılarıyla desteklenerek işlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 3 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 3 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 3 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 3 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 3 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 2 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 3 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 3 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 1 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 1 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 3 |