Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uygulamalı Haberleşme Tasarımı | EE 402 | | | 3 + 2 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Elektrik ve Elektronik sistemleri tasarlama becerisi. |
2. Mühendislik problemlerini çözmek için elektrik mühendisliği teorisinin doğru kullanımı. |
3. Elektronik iletişim sistemi uygulamasının temellerini anlamak. |
4. Elektrik sistemi tasarımının temellerini anlamak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | EE 154 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, aşağıdaki konuları kapsayan bir kablosuz radyo dalgası iletişim sisteminin tasarımını içerir: sinyal ve sistem analizi, sürekli zaman sinyallerinin spektral analizi, Fourier dönüşümü, modülasyon teorisi, dijital modülasyon teorisi, ASK modülasyonu, salınım teorisi, sinyal üreteçleri, yüksek frekans osilatörleri, kristal osilatörler, ASK modülatör tasarımı, mikrodenetleyiciler, anten teorisi ve anten devre modelleri, anten eşleştirme, anten radyasyonu, alıcı tasarım konuları, gürültü figürü ve düşük gürültü yükselteçleri, demodülatör tasarımı, elektrik ve mekanik arayüz yapıları, transistör sürücü devreleri, tamponlar ve röleler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sinyaller ve Sistemler, Sürekli Zaman Sinyallerinin Spektral analizi, Fourier Dönüşümü |
2 | Modülasyon Teorisi, Sayısal Modülasyon Teorisi, ASK Modülasyonu |
3 | Salınım Teorisi, Olumlu Geribildirim, Sinyal Üreteçleri, Yüksek Frekanslı Osilatörler, Kristal Osilatörler |
4 | ASK Modülatör Tasarımı |
5 | Seri İletişim için Mikrodenetleyici Programlama |
6 | Anten Teorisi ve Anten Devre Modelleri, Anten Eşleştirme, Anten Işınımı |
7 | Friis İletim Denklemi |
8 | Elektrik ve Elektronik Sistemlerde Güç Dağıtımı |
9 | Alıcı Tasarım Hususları |
10 | Gürültü Figürü ve Düşük Gürültülü Amplifikatörler |
11 | Demodülatör Tasarımı |
12 | Alıcı için Mikrodenetleyici Programlaması |
13 | Elektrik ve Mekanik Arayüz Yapıları |
14 | Transistör Sürüş Devreleri, Tamponlar ve Röleler |
|
Kaynaklar: |
Cotter W, Sayre, Complete Wireless Design, McGraw-Hill, 2001, 0-07-137016-1.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Constantine A, Balanis, Antenna Theory, Analysis and Design, John Wiley and Sons, 1997, 0-471-59268-4.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, toplam kablosuz sistemin parçalarıyla ilgili teoriyi kapsayacaktır. Laboratuvar çalışmaları, tüm sistem uygulanana kadar haftalık olarak geliştirilir. Laboratuvar kılavuzları ayrıca web sitesinde de mevcut olacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Laboratuvar | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 4,00 | 4,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 4,00 | 4,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 4 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 2 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 3 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 2 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 1 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |