PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uygulamalı Haberleşme TasarımıEE 4023 + 247,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Elektrik ve Elektronik sistemleri tasarlama becerisi.
2. Mühendislik problemlerini çözmek için elektrik mühendisliği teorisinin doğru kullanımı.
3. Elektronik iletişim sistemi uygulamasının temellerini anlamak.
4. Elektrik sistemi tasarımının temellerini anlamak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerEE 154
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, aşağıdaki konuları kapsayan bir kablosuz radyo dalgası iletişim sisteminin tasarımını içerir: sinyal ve sistem analizi, sürekli zaman sinyallerinin spektral analizi, Fourier dönüşümü, modülasyon teorisi, dijital modülasyon teorisi, ASK modülasyonu, salınım teorisi, sinyal üreteçleri, yüksek frekans osilatörleri, kristal osilatörler, ASK modülatör tasarımı, mikrodenetleyiciler, anten teorisi ve anten devre modelleri, anten eşleştirme, anten radyasyonu, alıcı tasarım konuları, gürültü figürü ve düşük gürültü yükselteçleri, demodülatör tasarımı, elektrik ve mekanik arayüz yapıları, transistör sürücü devreleri, tamponlar ve röleler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Sinyaller ve Sistemler, Sürekli Zaman Sinyallerinin Spektral analizi, Fourier Dönüşümü
2Modülasyon Teorisi, Sayısal Modülasyon Teorisi, ASK Modülasyonu
3Salınım Teorisi, Olumlu Geribildirim, Sinyal Üreteçleri, Yüksek Frekanslı Osilatörler, Kristal Osilatörler
4ASK Modülatör Tasarımı
5Seri İletişim için Mikrodenetleyici Programlama
6Anten Teorisi ve Anten Devre Modelleri, Anten Eşleştirme, Anten Işınımı
7Friis İletim Denklemi
8Elektrik ve Elektronik Sistemlerde Güç Dağıtımı
9Alıcı Tasarım Hususları
10Gürültü Figürü ve Düşük Gürültülü Amplifikatörler
11Demodülatör Tasarımı
12Alıcı için Mikrodenetleyici Programlaması
13Elektrik ve Mekanik Arayüz Yapıları
14Transistör Sürüş Devreleri, Tamponlar ve Röleler
 
Kaynaklar:
Cotter W, Sayre, Complete Wireless Design, McGraw-Hill, 2001, 0-07-137016-1.
 
Diğer Kaynaklar:
Constantine A, Balanis, Antenna Theory, Analysis and Design, John Wiley and Sons, 1997, 0-471-59268-4.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, toplam kablosuz sistemin parçalarıyla ilgili teoriyi kapsayacaktır. Laboratuvar çalışmaları, tüm sistem uygulanana kadar haftalık olarak geliştirilir. Laboratuvar kılavuzları ayrıca web sitesinde de mevcut olacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Laboratuvar1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)141,0014,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)11,001,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)14,004,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)14,004,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.2
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.4
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.2
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.3
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.2
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.2
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.1
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0