PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sayısal Ses İşlemeEE 4733 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dijital Ses İşleme için ayrık zamanlı Fourier dönüşümü, Z dönüşümü ve ayrık zamanlı doğrusal filtreleme dahil olmak üzere ayrık zamanlı sinyal işlemenin temel öğelerini açıklayın
2. Niceleme gürültüsü, titreme, yüksek hızda örnekleme ve sigma-delta dönüştürücüler dahil olmak üzere A / D ve D / A dönüşümünün pratik ayrıntılarını anlayın.
3. Ses işleme ve müzik sentezi için örnekleme hızı dönüşümünü uygulayın.
4. Temel akustiği anlayın ve dijital yankılanma ve diğer efektleri uygulayın.
5. Ses sinyallerinin zaman ve perde ölçeği modifikasyonunu uygulayın
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu seçmeli ders, sinyal işleme ve dijital ses üzerine dersler arasında kavramsal ve pratik bir köprü görevi görür. Ses işlemenin sinyal işlemesine ilişkin temel teknikler ve yöntemler vurgulanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ayrık Zamanlı Sinyal İşlemenin Gözden Geçirilmesi
2Dalga Formu ve Fiziksel Sentez
3Dalga Formu ve Fiziksel Sentez
4Otokorelasyon ve Perde Algılama
5Dijital Efekt İşleme
6Örnekleme
7Niceleme ve Titreme
8Algısal İşitme Modelleri ve Ses Kodlaması
9Ses Sinyallerinin Dizi İşlemesi
10Ses Sinyallerinin Dizi İşlemesi
11Filtre Bankaları ve Faz Vocoder
12Filtre Bankaları ve Faz Vocoder
13Dijital Ses İş İstasyonları
14Soru Çözümleri
 
Kaynaklar:
Oppenheim and Schafer Discrete-Time Signal Processing Pearson Prentice Hall 2009 0131988425 Ken Pohlmann Principles of Digital Audio McGraw-Hill Education TAB 2010 0071663460
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat ders. 1 ara sınav 1 final yapılacaktır. 1 bilgisayar projesi verilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
Proje1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)16,006,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri33,009,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)113,0013,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)110,0010,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)117,0017,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.4
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.4
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.2
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.3
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.3
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.1
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0