PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Özerk Hareketli RobotlarMECE 4943 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gezici robot tasarlama için gereken çeşitli alanlarla ilgili temel bilgilerin anlaşılması
2. Gezici robot çözüm önerileri ve tasarımlarının değerlendirilmesi ve eleştirilmesi için gerekli temel bilgi ve inceleme araçlarının edinilmesi.
3. Devinim, algılama ve yönlendirme gibi robotiğin alt alanları üzerine özelleşmek için yeterli bilginin sağlanması.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders gezici robotların, yazılım ve donanım tasarım etmenlerini, ilgili teknolojileri ve algoritma tekniklerini kapsayacak şekilde tüm yönleri tanıtmaktadır. Gezici robotiğin disiplinler arası bir alan olması nedeniyle devinme, algısal sistemler, konumlandırma ve yönlendirme gibi çeşitli alanlara ait bilgiler özetlenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

HAYIR
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Devinim, Bacaklı Gezici Robotlar
3Tekerlekli Gezici Robotlar, Havada Gezici Robotlar
4Gezici Robot Kinematiği
5Gezici robotun manevra kabiliyeti, çalışma alanı ve hareket denetimi
6Algılama
7 Bilgisayarlı görmenin temelleri
8Görüntü işleme ve öznitelik çıkarımının temelleri
9Uzaklı verisine dayalı yer tanıma ve öznitelik çıkarımı
10Gezici robotun konumlandırılması
11Olasılıksal Harita Tabanlı Konumlandırma
12Konumlandırma sistemlerinin diğer örnekleri. Özerk olarak harita oluşturma
13Planlama ve Yönlendirme, Yol Planlama
14Engelden kaçınma, Yönlendirme mimarileri
 
Kaynaklar:
Roland Siegwart, Illah R. Nourbakhsh, and Davide Scaramuzza, Introduction to Autonomous Mobile Robots, second edition, The MIT Press, 2011, ISBN:978-0-262-01535-6
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat kuramsal ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%50
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)16,006,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)140,0040,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.3
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0