Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Geleneksel Mekanın Evrimi | INAR 373 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mekânsal ihtiyaçlara cevap veren insan faaliyetlerinin ilerlemesine odaklanır |
2. Farklı coğrafyalarda ve dönemlerdeki kültür çeşitliliğini tanımlar |
3. Çağdaş tasarım problemlerine yönelik çözümleri kültürel karşılaştırmalar yaparak sınıflandırır ve seçer |
4. Mevcut mekanları daha ileri dönüşümler için analiz eder |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, geleneksel yapıların mekânsal kurgusuna dair bilgileri içermektedir. Mekân kurgusu yalnızca teknik gelişmeler, kullanıcı ihtiyaçları ve fiziksel koşullara dayanmaz; aynı zamanda toplumun tarihsel arka planı ve evrimi hakkında yeterli bilgi gerektirir. Ders kapsamında, Anadolu örnekleri üzerinden dini, eğitim, sağlık yapıları ve konutların mekânsal evrimine tarihsel bir sıra içinde kısaca değinilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ülkü Altınoluk, Binaların Yeniden Kullanımı, Yem Yayınları, 1998. ISBN 975-7438-63-4
Ed. Yıldız Sey, Tarihten Günümüze Anadolu’da Konut ve Yerleşme, Tarih Vakfı Yayınları, 1996. ISBN 975-7306-12-6
Ed. P.S. Brandon, P.L. Lombardi, V. Bentivegna, Evaluation of the Built Environment for Sustainability, E & FN Spon, 1997. ISBN 0419-21990-0
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, ağırlıklı olarak görsel materyallerle desteklenen anlatımlı dersler üzerine yapılandırılmıştır. Her hafta 3 saat sınıf içi ders ve 1 saat bireysel uygulama çalışması yapılır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |