PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültür TarihiINAR 3723 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kültür tarihine dair temel kavramları tanımlar.
2. Farklı dönem ve uygarlıklara ait kültürel öğeleri karşılaştırır.
3. Kültürel değişim ve süreklilik süreçlerini açıklar.
4. Kültürel üretimleri sosyo-politik bağlamda değerlendirir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

History of Culture dersi, insanlık tarihindeki kültürel gelişmeleri; mekân, sanat, mimarlık, gündelik yaşam ve toplumsal yapılar üzerinden ele alarak, iç mimarlık öğrencilerine kültürel farkındalık ve tarihsel perspektif kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, tarih öncesi dönemlerden günümüze kadar uzanan süreçte farklı uygarlıkların dünya görüşleri, yaşam tarzları ve mekânsal düzenlemeleri analiz edilir. Bu analizler, öğrencilerin kültür-mekân ilişkisini çok boyutlu olarak kavramalarına katkı sağlar. Dersin temel odak noktalarından biri de kültürel kimliktir. Kültürel kimlik, bireylerin ve toplumların mekânı nasıl algıladıklarını, nasıl anlamlandırdıklarını ve nasıl şekillendirdiklerini belirleyen önemli bir unsurdur. Bu bağlamda ders, iç mimarlık öğrencilerine; farklı dönemlere ve coğrafyalara ait kültürel kimliklerin iç mekân tasarımındaki yansımalarını tanıma, değerlendirme ve çağdaş tasarım süreçlerine entegre etme becerisi kazandırır. Kültürel kimliğin mimari üsluplar, süsleme biçimleri, malzeme tercihleri ve mekânın kullanım biçimleri üzerindeki etkisi örneklerle incelenirken; ders aynı zamanda öğrencileri kültürel çoğulculuk, gelenek-modernite dengesi ve tasarımda kimlik temsili gibi konular üzerine eleştirel düşünmeye teşvik eder. Görsel analizler, vaka incelemeleri ve tematik okumalarla desteklenen bu ders, iç mimarlık öğrencilerinin sadece estetik değil, aynı zamanda kültürel duyarlılık içeren tasarım kararları almalarını hedefler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş / Dersin Tanımı
2Mekân ve Kimlik
3Tarih Öncesi Kültürler ve Sanatın Doğuşu
4Kutsal Mekânlar
5Mezopotamya ve Mısır Kültürleri
6Yunan ve Roma Uygarlıkları
7Ara Sınav - 1
8Bizans ve Erken Hıristiyan Kültürü
9İslam Kültürü ve Sanatı
10Ortaçağ Avrupa Kültürü
11Işık ve Renk Kültürü
12Dijital Kültür ve Mekân
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
 
Kaynaklar:
Ching, F. D. K. (2014). A Global History of Architecture. Wiley. Jencks, C. (2005). The Iconic Building: The Power of Enigma. Pallasmaa, J. (2005). The Eyes of the Skin: Architecture and the Senses.
 
Diğer Kaynaklar:
Yürütücü tarafından sağlanan makaleler, görsel materyaller ve haftalık notlar.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Derste aktif katılım teşvik edilir. Öğrencilerden okuma, analiz ve sunum yapmaları beklenir. Eleştirel düşünmeyi geliştirecek tartışma ortamı sağlanır. Değerlendirme; kısa sınavlar, dönem ödevi ve sunumlar üzerinden yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav2%10
Sunum1%20
Ara Sınav I1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor