PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Metin YazarlığıHİR 4183 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir metinin nasıl yazıldığı hakkında bilgi sahibi olur
2. Yazma becerisi gelişir
3. Farklı iletişim araçları için farklı yazım teknikleri öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin temel amacı öğrencilerin mecraya göre yazma tekniklerini öğrenmesi ve yazma yeteneklerinin geliştirilmesidir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin açıklanması
2Metin kavramı üzerine genel bilgiler
3Halkla ilişkiler ve reklamda yazarlık
4Halkla İlişkiler ve reklamda yazarlık
5Yazım öncesi süreç
6Etkili mesaj oluşturma
7Vize
8Medya, halkla ilişkiler ve reklamcılık.
9Haber yazma ve teknikleri
10Basın Bülteni yazma
11Rapor hazırlama
12Kurumsal Tanıtım Yazarlığı
13Etkili sunuş teknikleri
14Dönem değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Sevil Uzoğlu Bayçu, Halkla İlişkiler Yazarlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013.
 
Diğer Kaynaklar:
Ersel Serdarlı, Reklam Yazmak, Bamm, 2008.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.2
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.2
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.0
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.2
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.0
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.0
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.1
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.2
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.0
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.1
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.2
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.2
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.2
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0