PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sağlık İletişimiHİR 3203 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sağlık ve sağlık iletişimi kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
2. Sağlık iletişimi yaklaşımları ve tarihsel gelişimini bilir.
3. Hekim-hasta iletişimi yaklaşım ve modellerini bilir.
4. Sağlık iletişimi kampanya planlama ve uygulamasını bilir.
5. Sağlık iletişimi ve etik boyutu yaklaşımlarını bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin içeriği öncelikle sağlık iletişimini tanımlar, sağlık iletişiminin kuramsal alt yapısını açıklar ,sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri değerlendirir, sağlık iletişimine özgü yöntem ve stratejileri sınıflandırır, medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle değerlendirir, sağlık iletişiminde belirgin sorun alanlarıyla ilgili bir değerlendirme yapar. Sağlık iletişimi odağında halkla ilişkiler kampanyalarının planlanma ve uygulanmasında odaklanır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş/tanışma-Sağlık ve sağlık iletişimi kavramı ve kapsamı
2Sağlık iletişiminin tarihçesi
3Sağlık davranışı teorileri ve modelleri
4Sağlık davranışı teorileri ve modelleri
5Sağlık iletişimi (hasta-hekim iletişimi)
6Sağlık İletişimi Modelleri-Sağlık iletişimi (sağlık iletişimi kampanyaları tarihçesi) - Genel değerlendirme
7Vize
8Sağlık İletişimi Kampanya Süreci
9Sağlık iletişimi kampanyaları (planlama modelleri)
10Sağlık iletişimi kampanya planlama ve uygulama
11Sağlık iletişimi ve halkla ilişkiler, etik – proje sunumları
12Ödev sunumları
13Ödev sunumları
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Okay, A. (2020). Sağlık İletişimi. İstanbul: Der Yayınları. Tengilimoğlu, D., Tekin, P.Ş. (2022).Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler ve İletişim. Ankara: Nobel Yayınları. Bilişli, Y. (2021). Sağlık İletişimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
 
Diğer Kaynaklar:
Çınarlı, İnci, Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel, 2008.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, örnek olay incelemesi, ödev sunumları, vize ve final sınavı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2