PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sanat İletişimiHİR 3183 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Sanat ve iletişim ilişkisi hakkında fikir sahibi olur
2. Sanat eserlerini bir iletişim aracı olarak değerlendirme yeteneğine sahip olurlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında sanatın tarihsel gelişimi, sanatın toplum nezdindeki iletişim gücünü ifade eden sanat iletişimi kavramı incelenmekte ve sanatın dönüştürücü etkisi değerlendirilmektedir. Sanat ve kültür üretimine yönelik kuramsal yaklaşımlar irdelenmekte, sanat pazarlaması (art marketing) alanındaki gelişmelere odaklanılmakta, sanat yönetiminde hedef kitlelere ulaşmak için kullanılan yöntemler, şirketlerin sanat koleksiyonları, sanat ödülleri, bienaller, küratörler, çağdaş sanat yapıtlarından örnekler ve alandaki yeni yönelişler ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Dersin (Amaç, Kapsam, Gereklilikler, Kaynaklar, Akış) Tanıtımı Sanat Kavramı Sanat Terimleri
2Sanat Pazarlaması Sanatçı ve Eser İncelemesi
3Sanat İletişimi Sanatçı ve Eser İncelemesi Sanat Terimleri
4Şirketlerin Sanat Ödülleri, Sanat Koleksiyonları ve İletişim
5Sanat Yönetimi ve Bienaller
6Sanatın Müzayedeleştirilmesi
7Vize
8Öğrenci Sunumları
9Öğrenci Sunumları
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci Sunumları
12Çağdaş Sanat ve Küratörlük
13Çağdaş Sanatçılar ve Eserlerinin İncelenmesi
14Çağdaş Sanatçılar ve Eserlerinin İncelenmesi
 
Kaynaklar:
Stephen Farthing, Sanatın Tüm Öyküsü, Hayalperest, Adnan Turani, Çağdaş Sanat Felsefesi, Remzi Kitabevi , 2009.
 
Diğer Kaynaklar:
Füsun Aşkar, Sanatsal İletişim Modeli: Sahne (Performans) Sanatları Üzerine Bir İnceleme , Akademik Bakış Dergisi, 2011. Şeyda Barlas Bozkuş, Kültür ve Sanat İletişimi Çerçevesinde Türkiye’de Sanal Müzelerin Gelişimi, The Journal of Academic Social Science Studies , 2014.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%40
Dönem Ödevi1%5
Dönem Ödevi (Sunumu)1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.4
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.0
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.0
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.0
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.1
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.0
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.0
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.0
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.2
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.2
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.2
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0