Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültürlerarası İletişim | HİR 321 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kimlik kavramını tanımlar |
2. Kimlik oluşumu üzerinde fikir sahibi olur |
3. Medya ve kimlik ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını kavrayacak, bu kuramları bir iletişim kampanyası hazırlayarak uygulamaya dökecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf, grup ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim, stereotip ve önyargı olarak sıralanabilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin açıklanması |
2 | Kimlik nedir? |
3 | Kültür, İletişim ve Kimlik Kavramları |
4 | Kültürlerarası İletişimin Temelleri |
5 | Davranışlarda Kültürlerarası Benzerlik ve Farklılıklar |
6 | Grup İçi ve Gruplar Arası İletişim, Öteki Kavramı, Stereotip ve Önyargı |
7 | Vize |
8 | Medya ve kimlik arasındaki ilişki |
9 | Medya ve kimlik arasındaki ilişki |
10 | Medyada etnik kimlik ve cinsiyet ilişkilerinin inşa edilmesi |
11 | Medyada etnik kimlik ve cinsiyet ilişkilerinin inşa edilmesi |
12 | Türkiye'de etnik kimlik ve cinsiyet meseleleri |
13 | Örnek olaylar |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Ernesto Laclau, Evrensellik, Kimlik ve Özgürleşim, Birikim, 2000.i |
|
Diğer Kaynaklar: |
William Connoly, Kimlik ve Farklılık, Ayrıntı, 1995. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sunum | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 3 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 4 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 1 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 1 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 3 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 3 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 3 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 4 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 1 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 1 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 1 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 3 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 2 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 2 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 3 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 2 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 3 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 2 |