PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kamu DiplomasisiHİR 4023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kamu diplomasisi ve ilişkili kavramlara yönelik bir bilinç geliştirirler
2. Kamu diplomasisi ve halkla ilişkiler ilişkisine ilişkin akademik bir bilme durumu ve profesyonel bir merak geliştirirler
3. Uluslararası halkla ilişkiler literatüründen haberdar olurlar
4. Halkla İlişkilerin kültüre dayalı paradigmalarından haberdar olurlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Geleneksel diplomasinin amaç ve kapsamlarından oldukça farklı bir içeriğe sahip olan kamu diplomasisinin temel kavramları üzerinde durulacaktır. Alana ilişkin temek sayıltılar ele alınırken kamu diplomasisinin halkla ilişkiler disipliniyle olan yakın ilişkisi literatürel tartışmalar eşliğinde öğrenciye aktarılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Geleneksel diplomasi ve kamu diplomasisi kavramları üzerine bir giriş
2Kamu diplomasisi nedir? İlk hafta yapılan girişin kapsamı genişletilerek yumuşak güç kavramsallaştırması üzerinde bir tartışma yürütülecektir
3Kamu diplomasisi ve ilişkili kavramlar: Halkla ilişkiler
4Kamu diplomasisi ve ilişkili kavramlar: Propaganda
5Kamu diplomasisi ve ilişkili kavramlar: Ulus markalama
6Kamu diplomasisi ve ilişkili kavramlar: Uluslararası halkla ilişkiler
7 Vize
8Uluslararası halkla ilişkilere kültürel bir perspektiften bakmak: Postkolonyal yaklaşım
9Kamu diplomasisi modelleri
10Kamu diplomasisinin uygulama alanları: Kültürel iletişim ve kültürel diplomasi
11Kamu diplomasisinin uygulama alanları: Yurttaş diplomasisi
12Kamu diplomasisinin uygulama alanları: İnanç diplomasisi
13Kamu diplomasisinin uygulama alanları: Lobicilik ve savunuculuk
14Kamu diplomasisinin uygulama alanları: Dijital diplomasi
 
Kaynaklar:
Gaye Aslı Sancar, Kamu Diplomasisi ve Halkla İlişkiler, Beta, 2012.
 
Diğer Kaynaklar:
Sema Yıldırım Becerikli, Uluslararası Halkla İlişkiler, Nobel , 2005.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin tartışma temelli olarak yürütülmesi.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.2
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.1
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.3
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.2
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.0
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.1
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.1
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.1
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.1
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.2
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.2
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.0
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0