PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Halkla İlişkiler UygulamalarıHİR 4013 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Halkla ilişkiler uygulama alanlarının neler olduğunu bilir.
2. Halkla İlişkiler kampanyasının aşamalarını öğrenir
3. Halkla ilişkiler uygulamalarının planlanma sürecini bilir.
4. Halkla ilişkiler kampanyasının uygulanma basamağını bilir.
5. Halkla ilişkiler kampanyasının ölçme ve değerlendirme sürecini bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, halkla ilişkilerin tüm faaliyet alanları ve ilgili uygulamalarına odaklanmaktadır. Halkla ilişkiler kavramı/kapsamı ve süreci içerisinde kampanya ve proje (halkla ilişkiler kampanyası/projesi) planlanma, uygulanma ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş/tanışma-Halkla ilişkiler uygulamaları kavramı ve kapsamı
2Halkla İlişkilerde planlama ve uygulama süreci
3Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 1. Bölüm (Araştırma)
4Halkla ilişkilerde kampanyası planlama – 2. Bölüm (Planlama)
5Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 3. Bölüm (Uygulama)
6Halkla ilişkiler kampanyasında planlama – 4. Bölüm (Ölçme ve Değerlendirme) Genel değerlendirme
7Vize sınavı
8Halkla ilişkiler kampanya/projeleri ve etik
9Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
10Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
11Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
12Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
13Halkla ilişkiler kampanya uygulama örnekleri-proje sunumları
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Göztaş, A., Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık Okay, A. Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler Kavram strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. Vural, Z. B. Bat, M. (2018). Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe. İstanbul: İletişim Yayınları. Sarıoğlu, E. B. (2019). Dijital Halkla İlişkiler. Konya: Eğitim Yayınevi. Özel, P. A. Ser, n. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları. Okay, A., Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler ve Medya. İstanbul: Der Kitabevi
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, örnek kampanya incelemeleri, ödev sunumları, vize ve final sınavları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
Proje Sunumları1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2