PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İkna ve Sosyal EtkiHİR 3083 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İkna kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
2. İkna kavramına yönelik var olan kuramlardan yararlanmayı öğrenir.
3. İknaya yönelik uygulamalardan haberdar olur.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dersin amacı; ikna teknikleri, bu tekniklerin uygulanma koşulları, etki-tepki mekanizmasının işleyişi, ikna modelleri, süreç yönetimi, ikna politikalarının oluşturulması, halkla ilişkiler ve reklamcılık faaliyetlerinin yöneldiği kitlenin analizi, ikna söylemlerinin oluşturulması, ikna ve yönetim süreçlerinin tutarlılığını sağlayacak koşullar, ikna-toplumsal rıza ilişkisi, sosyal etkinin avantaj ve dezavantajlarının yönetilmesine yönelik prensiplerin kavranması ve uygulama örnekleriyle desteklenmesidir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş/tanışma-ikna kavramı
2İkna kavramı ve kapsamı – tarihsel gelişimi
3İkna unsurları, kuramları ve yaklaşımları
4İkna edici iletişim, ikna teknikleri, tutum, algı..
5İkna edici iletişim, ikna teknikleri, tutum, algı..
6Sosyal etki kavramı, kuramsal boyutu – Genel tekrar
7Vize
8Sosyal etki ve uyma
9İkna edici iletişim türleri, sosyal boyutu – sosyal etki
10İkna edici iletişim türleri, sosyal boyutu – sosyal etki
11Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları uygulama örnekleri
12Ödev/ proje sunumları
13Ödev/ proje sunumları
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Gürüz, D. Eğinli, T. A. (2022). Kişilerarası İletişim Ankara: Nobel Gürüz, D. Eğinli, T. A (2018). İkna Olmak. Ankara: Detay Yayıncılık
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, örnek olay incelemeleri, ödev sunumları, vize ve final sınavları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%50
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.0
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.3
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.2
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.4
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2