Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sosyal Medyada İçerik Üretimi | HİR 306 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sosyal medya platformlarına özgü içerik üretiminin temel ilkelerini ve biçimlerini tanımlayabilir. |
2. Hedef kitleye uygun stratejik içerikleri; metin, görsel ve görsel-işitsel formatlarda geliştirebilir. |
3. Kullanıcı etkileşimini artıran, hedef odaklı ve yaratıcı dijital içerikler üretebilir. |
4. İçerik planlama ve zamanlama tekniklerini etkili bir biçimde uygulayabilir. |
5. İçerik pazarlaması hakkında bilgi edinir; içerik pazarlaması ilkeleri doğrultusunda içerik üretme süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, dijital iletişim ortamlarında içerik üretiminin kuramsal temellerini ve uygulamalı süreçlerini kapsamlı bir biçimde ele almaktadır. Sosyal medya platformlarının değişen yapısı doğrultusunda; hedef kitle analizi, stratejik içerik geliştirme, metinsel ve görsel içerik tasarımı ile video ve hikâye tabanlı içerik üretim süreçleri incelenmektedir. Ders kapsamında, farklı sosyal medya platformlarına özgü içerik üretim stratejileri ve taktikleri üzerine uygulamalı eğitim sunulmakta; kullanıcı etkileşimini artırmaya yönelik yaratıcı yaklaşımlar ile içerik planlaması ve zamanlama stratejileri öğretilmektedir. Öğrencilerin, sosyal medya ortamlarında etkili ve amaç odaklı içerikler üretme, bu içerikleri değerlendirme ve dijital iletişim bağlamında stratejik kararlar alma yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sosyal Medya Kavramı ve Özellikleri, Sosyal Medya Araçları |
2 | Sosyal Medyada İçerik Üretme Taktikleri |
3 | İçerik Pazarlaması, Doğal Reklamcılık ve İçerik Pazarlaması Stratejileri |
4 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Instagram Üzerinden İçerik Pazarlaması |
5 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Facebook Üzerinden İçerik Pazarlaması |
6 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Instagram Üzerinden İçerik Pazarlaması |
7 | Vize |
8 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Youtube ve X Üzerinden İçerik Pazarlaması |
9 | Sosyal Medya Pazarlama Stratejileri: Linkedin Üzerinden İçerik Pazarlaması |
10 | Sosyal Medyada İçerik Üretimi ve Etik |
11 | Influencer Marketing ve Dijital İçerik Üretimi |
12 | Grup Projelerinin Sunumu |
13 | Grup Projelerinin Sunumu |
14 | Grup Projelerinin Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Korhan Mavnacıoğlu, Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Beta Yayınları, 2015. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Funda Güleç Yalçın, Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya, Abaküs, 2018.
Shiv Singh ve Stephanie Diamo, Sosyal Medya Pazarlaması, Nobel Yaşam, 2019.
Erkan Akar, Sosyal Medya Pazarlaması, Seçkin, 2018. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, soru-cevap, örnek uygulamaların tartışılması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje Sunumları | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 2 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 3 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 2 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 3 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 4 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 3 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 2 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 4 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 1 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 2 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 3 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 3 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 3 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 4 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 2 |