PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kriz İletişimiHİR 3023 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Risk ve kriz kavramları hakkında akademik bir anlayış geliştirir.
2. Risk ve kriz kavramlarını tarihsel bağlamları içerisinde okuyabilme ve deneyimlenen toplum biçimleri ile ilişkilendirme becerisi kazanır
3. Kriz iletişimi ve kriz yönetimi süreçlerini öğrenir.
4. Kriz öncesi, kriz dönemi ve kriz sonrasında yapılması gereken iletişim faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
5. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemini kavrar.
6. Örnek olayları mevcut kriz iletişim teorileri çerçevesinde analiz edebilmeyi öğrenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında öğrencilere krizin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, krizin sebepleri, risklerin ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiği modernite üzerine ortaya atılmış sosyal teoriler eşliğinde aktarılmaktadır. Derste halkla ilişkiler ile kriz iletişimi arasındaki ilişki incelenmekte ve bir halkla ilişkiler pratiği olarak kriz iletişimi teorileri üzerinde bilhassa durulmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Risk ve kriz kavramları hakkında giriş mahiyetinde bir tartışmanın yürütülmesi
2Aydınlanma ve modernite. Modern toplum ve düşünce biçiminin risk kavramıyla ilişkisi
3Bir başka modernlik çözümlemesi: Ulrich Beck ve Risk Toplumu
4Bir başka modernlik çözümlemesi: Anthony Giddens ve Yaşam Politikası
5Bir başka modernlik çözümlemesi: Alan Touraine ve Programlanmış Toplum
6Kriz kavramının mahiyeti, türleri ve biçimleri hakkında bir tartışma yürütülecek ve kriz iletişiminin halkla ilişkiler içerisindeki yeri tartışılacaktır.
7 Vize
8Kriz iletişimi tüm yönleriyle ele alınacaktır
9Kriz iletişimine yönelik kuramsal yaklaşımlar
10Kriz iletişimi ve kültür ilişkisi
11Kriz iletişimi ve duygular
12Öğrenciler tarafından seçilecek örnek bir olayın Durumsal Kriz İletişimi Teorisi çerçevesinde analiz edilmesi ve yine öğrencilerce sunulması
13Öğrenciler tarafından seçilecek örnek bir olayın Durumsal Kriz İletişimi Teorisi çerçevesinde analiz edilmesi ve yine öğrencilerce sunulması
14Dersin genel bir değerlendirilmesi yapılacaktır
 
Kaynaklar:
Aylin Pira ve Çisil Sohodol, Kriz Yönetimi Halkla İlişkiler Açısından Bir Değerlendirme, İletişim Yayınları. 2015.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin tartışma temelli olarak yürütülmesi. Ayrıca, öğrenciler seçecekleri kriz vakalarını Coombs ve Holladay'in durumsal kriz iletişim teorisi çerçevesinde inceleyecekler ve edindikleri neticeleri sınıfa sunacaklardır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi (Sunumu)1%20
Dönem Ödevi (Sunumu)1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.2
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.2
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.0
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.0
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.2
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.2
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.2
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.1
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.1
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.2
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.2
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.2
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0