PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Halkla İlişkiler PolitikalarıHİR 3033 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Halkla ilişkiler politikalarına dair genel bilgileri edinir.
2. Bir halkla ilişkiler politikası oluşturma ve uygulama sürecinde adımları öğrenir.
3. Halkla ilişkiler politikalarının ilgili uygulamalarında nasıl yer aldığını bilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında halkla ilişkiler kavramına ve kuramlarına ilişkin genel bir çerçeve çizilecek, halkla ilişkilerin faaliyet gösterdiği alanlar, politika üretim süreçleri, yaratıcı stratejiler, reaktif ve proaktif iletişim stratejisi oluşturma süreçleri ele alınacaktır. Bir halkla ilişkiler kampanyası yönetilmesi sürecinde karşılaşılabilecek süreçlere ilişkin stratejilerin oluşturulması, süreç yönetimi, değerlendirme ve raporlama teknikleri konuları dersin ana çerçevesini oluşturur.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma/derse giriş – Halkla ilişkiler kavram ve kapsamı
2Halkla İlişkiler-Politika ve strateji kavramı
3Halkla İlişkiler sürecinde politika oluşturma- Politika ve Stratejileri
4Kurumsal İletişim - Örgütsel İletişim & paydaş iletişimi
5Halkla ilişkiler politikaları – kurumsal değerler, kurum kültürü, kimliği
6Halkla ilişkiler politikaları – Stratejileri Genel değerlendirme
7Vize
8Halkla İlişkilerin İlişkili Olduğu alanlar ve uygulanan politikalar
9Halkla ilişkiler – İmaj ve İtibar Yönetimi, Kurumsal Sosyal Sorumluluk – uygulama örnekleri
10Halkla İlişkiler – Medya politikaları (geleneksel medya) Ödev/Proje sunumları
11Halkla İlişkiler – Medya politikaları (yeni medya)
12Halkla ilişkiler - STK - ödev sunumları
13Ödev sunumları
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Okay, A. & Okay, A. , Halkla İişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, 2011. Vural, Z. B. Bat, M. (2018). Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe. İstanbul: İletişim Yayınları. Sarıoğlu, E. B. (2019). Dijital Halkla İlişkiler. Konya: Eğitim Yayınevi. Özel, P. A. Ser, n. Y. (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları. İstanbul: Derin Yayınları.
 
Diğer Kaynaklar:
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta , 2018. Okay, A., Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler ve Medya. İstanbul: Der Kitabevi
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, örnek olay çalışması, sunumlar, vize ve final sınavları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Aktiviteler1%50
Aktiviteler1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2