PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İletişim Hukuku ve EtikHİR 2083 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İletişim hukukuna özgü temel kavramları ve kurumları açıklar.
2. Basın, radyo/televizyon, reklam, halkla ilişkiler ve internet yayıncılığına hakim olan hukuki ilkeleri öğrenmiş olur.
3. Ahlak, etik, iletişim etiği ve meslek etiği kavramlarını ve bu kavramların arasındaki farkları açıklar
4. Geleneksel Medya ve yeni medyada güncel etik sorunları analiz eder, çözüm önerir ve eleştirel bakış açısı gelişir.
5. İletişim alanında denetim ve gözetim yetkisinin kimler tarafından ve nasıl kullanılmakta olduğu hakkında bilgi sahibi olur.
6. İletişim alanında etik dışı davranışların nedenleri, sonuçları ve çözüm yolları hakkında bilgilenir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında, kitle iletişimi, basın yayın, radyo/TV, reklam ve internet yayıncılığı ile ilgili hukuki boyutlar ve medya kurum ve kuruluşlarına ilişkin hukuki düzenlemeler incelenmektedir. Ahlak, etik ve iletişim etiği kavramsal ve tarihsel olarak açıklanıp, gazetecilik, radyo/TV haberciliğinde, reklam, halkla ilişkiler ve bilişim alanlarındaki etik kurallar irdelenmektedir. Kitle iletişim araçları ile ilgili etik düzenlemeler ve düzenleyiciler konusunda bilgiler aktarılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı, kapsamı ve önemi
2Kitle İletişim Kavramı, Önemi ve Hukuki Boyutu
3Basın Yayın Temelleri ve Hukuki Kapsamı
4Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ve Bu Kurulun Yayın İlkeleri
5Reklam Hukuku ve Uygulaması
6Internet Hukuku
7Vize sınavı
8Etik, Ahlak, Meslek Etiği, İletişim Etiği Üzerine Kavramsal Tartışmalar, İletişim Etiğinin Tarihsel Temelleri
9Gazetecilikte Etik Sorunlar
10Radyo Televizyon Yayıncılığında Etik Sorunlar
11Halkla İlişkilerde Etik
12Reklamcılık ve Etik
13Yeni Medyada Etik Sorunlar
14Bilişim Etiği
 
Kaynaklar:
Kayıhan İçel,Yener Ünver, Kitle İletişim Hukuku, Beta Yayınları, 2012. Ruhdan Uzun, İletişim Etiği, Dipnot Yayınları, 2009.
 
Diğer Kaynaklar:
Prof. Dr. Nusret İlker Çolak, Kitle İletişim Hukuku, Seçkin, 2007. Editör: Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim kitabevi Yayınları, 2013.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım, Soru Cevap, Tartışma.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Aktiviteler1%30
Aktiviteler3%20
Araştırma1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.2
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.2
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.1
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.2
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.1
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.1
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.4
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.1
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.4
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.1
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.1
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.1
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.2
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.4