PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Medya PlanlamasıHİR 2073 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Medya planlanması, satın alınması, ölçümlenmesi ve medya planlama ajansları hakkında temel bilgilere sahip olur.
2. Medya ve mecra arasındaki farkları ayırt edebilir.
3. Pazarlama kampanyaları için etkin medya planlama stratejisi geliştirir.
4. Mecraların güçlü ve zayıf yönlerini öğrenerek nasıl bir medya planlama uygulanması gerektiğini bilir.
5. Online mecralarda kullanılan ölçümleme terimleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında medya planlama, satın alma ve ölçümlemeye ilişkin temel kavramlar açıklanmakta, pazarlama amaçlarına uygun medya seçimi, medya planlama aşamaları ve stratejileri ile ilgili bilgiler aktarılmakta, medya Planlama ajanslarının işleyiş biçimi ve farklı medya araştırmaları değerlendirilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders içeriğinin, uygulama şeklinin açıklanması
2Kavramlar, Tanımlar, Stratejiler
3Medya ve Mecralar; Açıkhava, Transit
4Medya ve Mecralar; Basın, İnternet
5Medya ve Mecralar; TV, Sinema, Radyo
6Örnek Medya Planlaması
7 Vize
8Reyting Ölçümlemesi, Erişim ve Sıklık Kavramları
9Bütünleşik Medya Planlaması
10Medya Satın Alma
11Örnek Medya Planlama ve Satın Alma Değerlendirmesi
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
 
Kaynaklar:
Giyasettin TAYFUR, Medya Planlama ve Satın Alma, Eğitim Yayınevi, 2017.
 
Diğer Kaynaklar:
Bilgen BAŞAL, Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, Çantay Yayınları, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek Projelerin Tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.2
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.2
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2