Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Halkla İlişkiler ve Reklamda Sosyal Medya Kullanımı | HİR 204 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sosyal medyanın temel özelliklerini tanımlayabilir ve geleneksel medya ile karşılaştırabilir. |
2. En çok kullanılan sosyal medya platformlarının yapısını, işleyişini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
3. Sosyal medya platformlarında kullanılan reklam modelleri ve yönetim panellerine ilişkin bilgi sahibi olabilir. |
4. Sosyal medyanın reklamcılık ve halkla ilişkilerde yarattığı yenilikleri analiz edebilir. |
5. Dijital reklamcılığın temel kavramlarını ve dijital reklam platformlarının işleyişini açıklayabilir. |
6. Elektronik halkla ilişkiler (e-PR), PR 2.0 ve PR 3.0 yaklaşımlarını tanımlayabilir ve bu yaklaşımlar arasındaki farkları ayırt edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sosyal medyanın temel özelliklerini ve geleneksel medyadan farklarını incelemektedir. Başlıca sosyal medya platformlarının yapısı, işleyişi ve kullanım alanları ele alınmakta; bu platformların reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında sağladığı yenilikler değerlendirilmektedir. Sosyal medyada kullanılan reklam modelleri ve yönetim panelleri tanıtılmakta; dijital reklamcılığın temel kavramları ile dijital reklam platformlarına ilişkin bilgiler sunulmaktadır.
Ders kapsamında ayrıca, dijitalleşme süreciyle gelişen elektronik halkla ilişkiler (e-PR), PR 2.0 ve PR 3.0 yaklaşımları açıklanmakta; bu çerçevede itibar yönetimi ve müşteri ilişkileri yönetimi süreçleri incelenmektedir. Öğrencilerin dijital halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik bilgi ve analiz yetkinliklerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İnternet Hayatımıza Giriyor (Web 1.0, 2.0, 3.0, 4.0 ve Deep Web) |
2 | Sosyal Medyanın Oluşumu ve Gelişimi (Sosyal Medya ve Geleneksel Medya Karşılaştırması) |
3 | Dijital Reklamcılık ve Dijital Reklam Modelleri |
4 | Sosyal Medyanın Temel Biçimleri |
5 | Instagram Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
6 | Facebook Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
7 | Vize |
8 | X Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
9 | YouTube Platformunun Reklam Modelleri ve Reklam Arayüzünün İncelenmesi |
10 | Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler: PR 1.0, PR 2.0 ve PR 3.0 Yaklaşımları |
11 | Dijital Halkla İlişkiler, Şikayet Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti |
12 | Dijital Halkla İlişkiler ve Online İtibar Yönetimi |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Deiredre Breakinridge, PR 2.0, FT Press,. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Lon Safko, David, K.Brake, The Social Media Bible, John Wiley & Sons.
Robert Scoble New Rules of Marketing & PR, John Wiley & Sons. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Örnek çalışmaları tartışma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Proje Sunumları | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 3 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 3 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 4 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 2 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 2 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 4 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 4 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 2 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 2 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 1 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 2 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 1 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 4 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 2 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 2 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 1 |