PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Halkla İlişkiler Temel Kavramları IIHİR 1083 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı halkla ilişkiler türlerinin ihtiyaçlarına göre çeşitlenen faaliyetlerin mahiyetini bilir
2. Halkla ilişkilerin sektörlerdeki uygulanma ölçütlerini anlar
3. Halkla ilişkilerin ulusal ve küresel ölçekli olarak yönetsel süreçlere katkılarını öğrenir
4. Halkla ilişkilerin toplumsal süreçlerle ilişkisine dair farkındalık kazanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Farklı ihtiyaçlara karşılık gelen halkla ilişkiler türleri ele alınarak, bu alanlara yönelik halkla ilişkiler stratejilerinin oluşturulmasında kullanılan yöntemler izah edilmekte, yönetim süreçlerinde halkla İlişkilerin özellikle ön plana çıktığı, farklı alanlardaki etkin kullanımı, teorik perspektifin yanısıra uygulama örnekleriyle de değerlendirilmekte, kriz yönetimi, ulusal ve küresel ölçekli halkla ilişkiler etkinlikleri ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Halkla ilişkilerin çalışan ilişkilerindeki rolü ve etkisi
2Topluluk ilişkileri ve halkla ilişkiler
3Müşteri ilişkilerinin yönetilmesinde halkla ilişkiler
4Finansal halkla ilişkiler
5Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler
6Kamu sektöründe halkla ilişkiler
7Vize
8Kriz İletişimi
9Sağlık sektöründe halkla ilişkiler
10Eğitim sektöründe halkla ilişkiler
11Turizm sektöründe halkla ilişkiler
12Ünlü halkla ilişkileri/Dönem ödevi sunumu
13Spor halkla ilişkileri/Dönem ödevi sunumu
14Küresel halkla ilişkiler/Dönem ödevi sunumu
 
Kaynaklar:
Şatır Karakaya Ç. , Erendağ, S. F., Gök Demir, Z. (2019). Stratejik halkla ilişkiler ve uygulamaları. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. Seitel , F. P. (2016). Halkla ilişkiler uygulaması. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık. Özer, M. A. (2018). Halkla ilişkiler dersleri. Ankara: Gazi Kitapevi.
 
Diğer Kaynaklar:
Theaker,A. (2006). Halkla ilişkilerin el kitabı, İstanbul: MediaCat Yayınları, . Gül, Ö. (2014). TÜHİD halkla İlişkiler el kitabı, İstanbul:Taş Mektep Yayıncılık. . Peltekoğlu, F. B. (2016). İletişimin gücü kurumsaldan küresele halkla ilişkiler. İstanbul: Beta Basın Yayım.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulamalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Dönem Ödevi (Araştırma)1%13
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi (Sunumu)1%12
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.4
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.0
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.2
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.3
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.2
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.3
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.4
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.2
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.4
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.0
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.4
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.3
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.0
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2