PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İletişimiHİR 1023 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Pazarlama iletişimi faaliyetlerinde yer alabilecek yetkinliği sahip olur
2. Kurum ve kuruluşların marka değerinin geliştirilme yöntemlerini anlar
3. Pazarlama iletişiminin yönetsel süreçlere katkılarını öğrenir
4. Pazarlama iletişimi alanındaki yeni yönelişlere dair farkındalık kazanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Pazarlama sürecinin yönetilmesinde iletişim faaliyetlerinin piyasa ve toplum ihtiyaçları doğrultusunda kazandığı boyutlar ele alınarak, tutundurma faaliyetlerinde kullanılan teoriler, yöntemler, markalaşma, marka yönetim süreçleri, etkin kurumsal iletişim çalışmalarının gerçekleştirilmesi için gerekenler, yeni pazarlama eğilim ve stratejileri, dijital pazarlama yöntemleri açıklanmakta, uygulama aktarımları aracılığıyla Türkiye ve Dünyadaki etkin pazarlama yaklaşımları incelenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma – Derse Giriş. Pazarlama kavram ve kapsamı.
2Geleneksel pazarlama karması ve kapsamı – Tarihsel gelişim süreci (Modern & post-modern pazarlama)
3Geleneksel pazarlama karması ve kapsamı – Tarihsel gelişim süreci (Modern & post-modern pazarlama)
4Pazarlama iletişimi, strateji geliştirme ve uygulama.
5Pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, promosyon, reklam, sponsorluk… Genel tekrar
6Pazarlama iletişimi karması-Genel tekrar
7Vize
8Kurumsal, sosyal, yeşil, veri tabanlı, ilişkisel, nöro pazarlama-Dijital pazarlama iletişimi
9Dijital pazarlama iletişimi– influencer pazarlama kapsamı ve uygulamaları
10Bütünleşik Pazarlama iletişimi & halkla ilişkiler
11Bütünleşik Pazarlama iletişimi & halkla ilişkiler
12Pazarlama iletişimi kampanya/proje sunumları-Uygulama örnekleri
13Pazarlama iletişimi kampanya/proje sunumları-Uygulama örnekleri
14Genel tekrar
 
Kaynaklar:
İzzet Bozkurt, Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, MediaCat Yayınları, 2014. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, Pazarlama İletişimi Yönetimi, Nobel, 2019.
 
Diğer Kaynaklar:
Philip Cotler, Gary Armstrong; Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayım, 2018. Philip Cotler, Kevin Lane Keller, Pazarlama Yönetimi, Beta Basım Yayım, 2018.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulamalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%20
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2