PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elektrik Makineleri ve TeçhizatlarıMECE 4513 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Elektronik sürücüler hakkında temel prensipler ele alınmaktadır.
2. Yüksek ve orta seviye güç aktarımı için Güç Elektroniği Devreleri tanıtılır.
3. Çeşitli elektromekanik enerji dönüşüm cihazları ve çalışma prensipleri açıklanmaktadır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere esas olarak güç elektroniği devrelerinin (konvertörler, doğrultucular, AC/Dc konvertörler) analizine ilişkin kavramları tanıtmaktadır. Elektromekanik makineleri çalıştırma yöntemleri de ele alınmaktadır. Course Discription: This course mainly introduces the student to concepts of analysing power electronic circuits (converters, rectifiers, Ac/Dc converters). The methods to drive electromechanical machines are also covered.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

HAYIR
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Elektrikli tahriklere giriş, elektrikli tahrik tanımı.
2Elektrikli tahrikin endüstriye uygulanması.
3Elektrikli tahrikler için güç elektroniği.
4AC/DC konvertör: kontrollü ve kontrolsüz tek ve üç fazlı doğrultucular.
5AC/DC konvertör: kontrollü ve kontrolsüz tek ve üç fazlı doğrultucular.
6DC/DC dönüştürücüler: buck dönüştürücü, boost dönüştürücü, buck boost dönüştürücü, tam köprü DC/DC dönüştürücü.
7DC/DC dönüştürücüler: buck dönüştürücü, boost dönüştürücü, buck boost dönüştürücü, tam köprü DC/DC dönüştürücü.
8DC/DC dönüştürücüler: buck dönüştürücü, boost dönüştürücü, buck boost dönüştürücü, tam köprü DC/DC dönüştürücü.
9DC/AC dönüştürücüler: invertör pwm ve kare dalga.
10Döner makinelere giriş. Döner makinelerin temel kavramları ve özellikleri;
11Döner alan prensibi
12Endüksiyon makinesi.
13Fırçasız motor sürücüsü.
14Motor sürücüleri için koruma sistemleri.
 
Kaynaklar:
Stephen J. Chapman Electric Machinery Fundamentals McGraw Hill 2005 978-0071151559 Peter Moreton Industrial Brushless Servomotors Newnes 2000 978-0080973593
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat teorik ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
Derse Devamsızlık42%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)13,003,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)18,008,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)113,0013,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.4
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.3
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0