Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Anten Teorisi | EE 451 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Antenleri radyasyon, yapı, besleme sistemleri ve verimlilikleri açısından analiz etme becerisi. |
2. Belirli anten türlerini anlama. |
3. Anten tasarlama yöntemlerini anlama. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır: Anten Tipleri, Radyasyon Mekanizması, Antenlerin Temel Parametreleri, Yönlülük, Polarizasyon, Giriş Empedansı, Friis Denklemi, Dalga Denklemi, Radyasyon İntegralleri, Doğrusal Tel Antenler, Döngü Antenleri, Dizi Antenleri, Anten Sentezi, Geniş Bant Antenler , Açıklıklı Antenler, Huni Antenler, Mikro Şerit Antenler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Antenler, Anten Çeşitleri, Radyasyon Mekanizması |
2 | Antenlerin Temel Parametreleri, Radyasyon Yoğunluğu, Yönlülük, Kazanç |
3 | Antenlerin Temel Parametreleri, Yarım Güç Işın Genişliği, Polarizasyon, Giriş Empedansı, Friis İletim Denklemi |
4 | Radyasyon İntegralleri, Vektör Potansiyelleri, Dalga Denkleminin Çözümü, Uzak Alan Radyasyonu |
5 | Doğrusal Tel Antenler, Sonsuz Küçük Dipol Anten |
6 | Doğrusal Tel Antenler, Küçük Dipol Anten |
7 | Sonlu Uzunlukta Dipol Anten |
8 | Döngü Antenleri, Küçük Dairesel Döngü, Sabit Akım Dairesel Döngüsü |
9 | Diziler: N- Eleman Doğrusal Dizi, Düzlemsel Dizi |
10 | Anten Sentezi, Fourier Dönüşümü Yöntemi |
11 | Genişbant Dipolleri ve Eşleştirme Teknikleri |
12 | Açıklık Antenleri, Açıklık Anten Teorisinde Fourier Dönüşümü |
13 | Korna Antenleri, E-Düzlem Sektörel Korna |
14 | Mikroşerit Antenler, İletim Hattı Modeli, Boşluk Modeli |
|
Kaynaklar: |
Constantine A, Balanis, Antenna Theory, Analysis and Design, John Wiley and Sons, 1997, 0-471-59268-4.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler Matlab simülasyonları ile desteklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 4 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 1 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 1 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 1 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 3 |