Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
E-Ticaret | FTP 206 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Elektronik Ticaret çevresinin bileşenlerini ve rollerini anlamak |
2. İşletmelerin internet üzerinde ürün ve hizmet sattıkları hakkında bilgi edinecek |
3. Etkili bir internet ortamındaki iş varlığının niteliklerini tanımlar |
4. Elektronik ticaret ve pazarlama arasındaki ilişkiyi anlar |
5. Elektronik satış planlamasını yönetebilir |
6. Elektronik satış yönetiminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir |
7. İnternet pazarlama yaklaşımlarını ve markalama unsurlarını anlar |
8. Elektronik Ticaret ile ilgili yasal ve etik konuları yorumlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, iktisadi ve sosyal olaylarla ilgili kavramları anlamaya çalışacak ve bu ders bize kurumların internet tabanlı faaliyetlerini nasıl başarılı bir şekilde yürüttüklerini, e-ticaret ve yönetimsel bakış açıları hakkında genel bir anlayış sunacaktır. Yönetsel bir bakış açısıyla, bu ders, strateji geliştirme, rekabet avantajı elde etme, mevcut ve yeni gelişen teknolojileri kullanma, fiyatlandırma, dağıtım kanalları, tanıtım ve reklamcılık gibi e-ticaretle ilgili temel konulara odaklanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin gereksinimlerine ilişkin bilgilendirme |
2 | E-ticaret kavramını anlama |
3 | E-ticaretin gelişimi |
4 | E-ticaret Pazarlama Kavramları: Sosyal, Mobil ve Yerel |
5 | E-Ticaret Pazarlama İletişimi |
6 | Birinci Ara Sınav |
7 | E-Ticaret Güvenlik ve Ödeme Sistemleri |
8 | E-Ticaret İş Modelleri ve Kavramları |
9 | E-ticarette Etik, Sosyal ve Siyasi Sorunlar |
10 | Çevrimiçi Perakendecilik ve Hizmetler |
11 | İkinci Ara Sınav |
12 | Çevrimiçi İçerik ve Medya |
13 | B2B E-ticaret: Tedarik Zinciri Yönetimi ve İşbirlikçi Ticaret |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Kenneth C. Laudon, Carol Traver E-Commerce 2014 Prentice Hall 2013 978-0133024449 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %25 |
Ödev | 1 | %10 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |