PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
E-TicaretFTP 206223 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Elektronik Ticaret çevresinin bileşenlerini ve rollerini anlamak
2. İşletmelerin internet üzerinde ürün ve hizmet sattıkları hakkında bilgi edinecek
3. Etkili bir internet ortamındaki iş varlığının niteliklerini tanımlar
4. Elektronik ticaret ve pazarlama arasındaki ilişkiyi anlar
5. Elektronik satış planlamasını yönetebilir
6. Elektronik satış yönetiminin sorunlarına çözüm önerileri geliştirir
7. İnternet pazarlama yaklaşımlarını ve markalama unsurlarını anlar
8. Elektronik Ticaret ile ilgili yasal ve etik konuları yorumlar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste, iktisadi ve sosyal olaylarla ilgili kavramları anlamaya çalışacak ve bu ders bize kurumların internet tabanlı faaliyetlerini nasıl başarılı bir şekilde yürüttüklerini, e-ticaret ve yönetimsel bakış açıları hakkında genel bir anlayış sunacaktır. Yönetsel bir bakış açısıyla, bu ders, strateji geliştirme, rekabet avantajı elde etme, mevcut ve yeni gelişen teknolojileri kullanma, fiyatlandırma, dağıtım kanalları, tanıtım ve reklamcılık gibi e-ticaretle ilgili temel konulara odaklanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin gereksinimlerine ilişkin bilgilendirme
2E-ticaret kavramını anlama
3E-ticaretin gelişimi
4E-ticaret Pazarlama Kavramları: Sosyal, Mobil ve Yerel
5E-Ticaret Pazarlama İletişimi
6Birinci Ara Sınav
7E-Ticaret Güvenlik ve Ödeme Sistemleri
8E-Ticaret İş Modelleri ve Kavramları
9E-ticarette Etik, Sosyal ve Siyasi Sorunlar
10Çevrimiçi Perakendecilik ve Hizmetler
11İkinci Ara Sınav
12Çevrimiçi İçerik ve Medya
13B2B E-ticaret: Tedarik Zinciri Yönetimi ve İşbirlikçi Ticaret
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Kenneth C. Laudon, Carol Traver E-Commerce 2014 Prentice Hall 2013 978-0133024449
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Ödev1%10
Proje1%20
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor