Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme İletişimi | FTP 123 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Örgütsel iletişimi anlar. |
2. Bir organizasyonda başarılı iletişim kurma bilgini artırır ve becerisini geliştirir. |
3. Belirli bir amaç için uygun iletişim kanalını seçer. |
4. Yazı hazırlama sürecini anlar. |
5. Mektup, mesaj, rapor ve memorandum yazma konusundaki becerilerini geliştirir. |
6. İletişim tekniklerini ve teknolojilerini bilir kullanır. |
7. Toplantılarda ve küçük grup çalışmalarında dinleyicilerin katılımlarını sağlayacak bilgi ve becerilerini geliştirir. |
8. İletişim engellerini aşmayı ve iletişimde yaşanabilecek çatışmaları yönetmeyi öğrenir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | None |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı; öğrencilere organizasyonlarda iletişimin rolünü potansiyel sonuçlarıyla bağlantılı olarak etkili iletişim tekniklerinin nasıl kullanılacağını incelemektir. Bu çerçevede; araştırma sonuçlarının raporlanması, mektup ve yönetici özetlerinin hazırlanması, takım çalışmalarında sözlü iletişimin yeri ve önemi, sözlü ve sözsüz iletişim, röportaj, toplantı yönetimi ve sunum teknikleri gibi konular ders kapsamında öğretilmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Genel Bilgilendirme |
2 | Dijital, Sosyal ve Mobil Dünyada Profesyonel İletişim |
3 | İşbirliği, kişilerarası iletişim, kültürel farklılar ve iletişim |
4 | Yazılı mesajların planlanması |
5 | Yazılı mesajların oluşturulması ve düzeltilmesi yöntemleri |
6 | Dijital Medya |
7 | Ara Sınav |
8 | Rutin ve olumlu mesajları yazma |
9 | Olumsuz mesajların yazılması |
10 | İkna edici mesajların hazırlanması |
11 | Rapor ve önerilerin planlanması |
12 | Rapor ve önerilerin oluşturulması ve tamamlanması |
13 | Rapor ve önerilerin oluşturulması ve tamamlanması& Sunumlar |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
John V. Thill & Courtland L. Bovee (2010), Business Communication Today, (Tenth Edition, Global Edition), Pearson Publications, ISBN:9780132464581 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Courtland L. Bovee, John V. Thill. (2010), Business Communication Essentials, 4th Edition, Pearson Publications, ISBN: 9780136084419
Shwom, Barbara G. & Snyder, Lisa G. (2018), Business Communication: Polishing Your Professional Presence (4th Edition), Pearson Publications, ISBN: 978-0134740850 0134740858
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
Ödev | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |