| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Siyasi Düşünce Tarihi | PSI 205 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1.Öğrencilere siyasetteki temel düşüncelerin kökenini tanıtmak |
| 2. 2. Öğrencilere siyasi kavramlar ve teorisyenleri tanıtmak |
| 3. 3. Öğrencilerin siyasetin doğasına yönelik farklı düşünceleri kavramasını sağlamak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Antik Yunan, Ortaçağ ve yakın modern tarih siyasi düşüncenin temel özellikleri;Platon, Aristotales, Hobbes, Locke, Rousseau ve Marx gibi önemli siyasi düşünürlerin yoğun bir felsefik incelemesi. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Sokrates Öncesi Filozoflar |
| 2 | Platon |
| 3 | Platon |
| 4 | Platon |
| 5 | Aristoteles |
| 6 | Aristoteles |
| 7 | Ortaçağ Siyaset Felsefesi |
| 8 | Ortaçağ Siyaset Felsefesi |
| 9 | Ortaçağ Siyaset Felsefesi |
| 10 | NICCOLÒ MACHIAVELLI |
| 11 | NICCOLÒ MACHIAVELLI |
| 12 | THOMAS HOBBES |
| 13 | JOHN LOCKE |
| 14 | JEAN JACQUES ROUSSEAU |
| |
| Kaynaklar: |
| Donald G. Tannenbaum and David Schultz Inventors of Ideas: An Introduction to Western Political Philosopy New York: St. Martin’s Press. 1998
john H. Hallowell and Jene M. Porte Political Philosophy: The Search For Humanity and Order Ontario: Prentice Hall 1997
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Plato Republic Hertfordshire: Wordsworth 1997
Aristoteles Politics Oxford: Penguin 1990
Niccolo Machiavelli The Prince Hertfordshire: Wordsworth 1997
Thomas Hobbes Leviathan New York : Oxford University Press 1998
John Locke Second Treatise of Government Indiana: Hackett 1980
Jean Jacques Rousseau The Social Contract Hertfordshire: Wordsworth 1998
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Seminer ve sınıf içi tartışmalar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %70 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
| |