Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Kültürlerarası Yaklaşımlar | PSY 404 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, endüstriyel ve örgütsel psikoloji alanında emik ve epik yaklaşımları tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabilecektir. |
2. Öğrencilerin, kültürler arası endüstriyel ve örgütsel psikoloji yaklaşımlarının insan kaynakları yönetimi uygulamasındaki yönlendirici rolü ile ilgili temel teorik ve uygulamalı bakış açıları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları amaçlanır. |
3. Öğrenciler epistemolojiyi tanımlayıp uygulayabilecekler ve bu yöntemi işle ilgili pratik, sosyal, kültürel ve örgütsel konulara ve problemlere nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY341 (eski PSY340) |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere kültürler arası psikoloji, endüstriyel ve örgütsel psikoloji hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı ve onları insan kaynakları yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı bakış açılarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, endüstriyel ve örgütsel psikolojik teorilerdeki kültürler arası benzerlikleri ve farklılıkları vurgulayan teoriler ve bunların pratik sonuçları ayrıntılı olarak tartışılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Ders Koşulları; Bölüm 1: Kültürler Arası Organizasyon: Çok Kültürlü Model |
2 | Bölüm 1: Kültürler Arası Organizasyon: Çok Kültürlü Model |
3 | Bölüm 2: Stratejik Organizasyon: Uluslarüstü Model |
4 | Bölüm 3: Yetkili Kuruluş: Amerikan Modeli |
5 | Bölüm 4: Misyoner Organizasyon: Hollanda Modeli |
6 | Kapsanan Modellerin Tartışılması ve Değerlendirilmesi ile Referans E/Ö Psikolojisi Okumaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Bölüm 5: Motive Edici Organizasyon: Japonya Modeli |
9 | Bölüm 6: Öğrenen Organizasyon: İngiltere Modeli |
10 | Bölüm 7: Esnek Organizasyon: Avrupa Birliği Modeli |
11 | Bölüm 9: Geçiş Yapan Organizasyon: Sovyet-Sonrası Modeli |
12 | Kapsanan Modellerin Tartışılması ve Değerlendirilmesi ve Referans I-O Psikolojisi Okumaları |
13 | Dönem Projesi Sunumları |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Jackson, T., International HRM: A Cross-Cultural Approach, SAGE Publications, 2004, 978-0-7619-7405-5 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık ders materyallerinin gözden geçirilmesi, sınıf tartışmaları, ara sınav ve final sınavı, sözlü sunumlar ve dönem ödevleri
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 3 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 4 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 4 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 4 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 4 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 3 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 4 |