PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Kültürlerarası YaklaşımlarPSY 4044 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, endüstriyel ve örgütsel psikoloji alanında emik ve epik yaklaşımları tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabilecektir.
2. Öğrencilerin, kültürler arası endüstriyel ve örgütsel psikoloji yaklaşımlarının insan kaynakları yönetimi uygulamasındaki yönlendirici rolü ile ilgili temel teorik ve uygulamalı bakış açıları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları amaçlanır.
3. Öğrenciler epistemolojiyi tanımlayıp uygulayabilecekler ve bu yöntemi işle ilgili pratik, sosyal, kültürel ve örgütsel konulara ve problemlere nasıl uygulayacaklarını öğreneceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY341 (eski PSY340)
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere kültürler arası psikoloji, endüstriyel ve örgütsel psikoloji hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı ve onları insan kaynakları yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı bakış açılarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, endüstriyel ve örgütsel psikolojik teorilerdeki kültürler arası benzerlikleri ve farklılıkları vurgulayan teoriler ve bunların pratik sonuçları ayrıntılı olarak tartışılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Dersin Tanımı ve Ders Koşulları; Bölüm 1: Kültürler Arası Organizasyon: Çok Kültürlü Model
2Bölüm 1: Kültürler Arası Organizasyon: Çok Kültürlü Model
3Bölüm 2: Stratejik Organizasyon: Uluslarüstü Model
4Bölüm 3: Yetkili Kuruluş: Amerikan Modeli
5Bölüm 4: Misyoner Organizasyon: Hollanda Modeli
6Kapsanan Modellerin Tartışılması ve Değerlendirilmesi ile Referans E/Ö Psikolojisi Okumaları
7Ara Sınav
8Bölüm 5: Motive Edici Organizasyon: Japonya Modeli
9Bölüm 6: Öğrenen Organizasyon: İngiltere Modeli
10Bölüm 7: Esnek Organizasyon: Avrupa Birliği Modeli
11Bölüm 9: Geçiş Yapan Organizasyon: Sovyet-Sonrası Modeli
12Kapsanan Modellerin Tartışılması ve Değerlendirilmesi ve Referans I-O Psikolojisi Okumaları
13Dönem Projesi Sunumları
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Jackson, T., International HRM: A Cross-Cultural Approach, SAGE Publications, 2004, 978-0-7619-7405-5
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık ders materyallerinin gözden geçirilmesi, sınıf tartışmaları, ara sınav ve final sınavı, sözlü sunumlar ve dönem ödevleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Dönem Ödevi1%20
Sözlü Sunum1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.4
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.4
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.4
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4