PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Öngerilimli Betona GirişCE 4843 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öngerilimli beton elemanların analizini ve tasarımını anlamak
2. Çeşitli kaynaklardan kaynaklanan kayıpları hesaplamak
3. Belirli bir yükleme altında öngerilmeli beton eğilme elemanlarındaki kesit gerilmelerini belirlemek
4. Eğilme ve kesme kuvvetleri altında öngerilmeli elemanları tasarlamak
5. Öngerilmeli bir elemanın kısa ve uzun vadeli sehimlerini hesaplamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE 382
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öngerilmenin temel mekaniğini ve bunun beton yapı elemanlarına uygulamalarını tanıtmaktadır. Bu derste öngerilme kayıpları, öngerilmeli beton yapı elemanlarının eğilme ve kesme tasarımı, sehim hesaplamaları tartışılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Öngerilime giriş
2Öngerilim ve ard gerilim teknolojisi
3Malzeme davranışı
4Kayıplar
5Kayıplar
6Eksenel yükler altında davranış
7Eksenel yükler altında davranış
8Eğilme analizi
9Eğilme analizi
10Eğilmeye karşı tasarım
11Eğilmeye karşı tasarım
12Kesme tasarımı
13Kesme tasarımı
14Bilgisayar uygulaması
 
Kaynaklar:
T. Y. Lin and N. H. Burns Design of Prestressed Concrete Structures John Wiley and Sons 1981 M. P. Collins and D. Mitchell Prestressed Concrete Structures Prentice-Hall 1990 Leonhardt, Fritz Prestressed Concrete Structures Wilhelm Ernst & Sohn 1964
 
Diğer Kaynaklar:
PCI Design Handbook Precast and Prestressed Concrete Institute PCI 1999 ACI 318-05 Building Code Requirements for Structural Concrete American Concrete Institute 2005
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin mühendislik yetenek ve bilgilerini ölçmek amacıyla ödevler, bir ara sınav ve kapsamlı bir final sınavı verilecektir. Devam ağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınav ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Ödev4%25
Final Sınavı1%40
Derse Devamsızlık14%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0