Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Haberleşme Esasları | EE 304 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İletişimin esasları |
2. İletişim altyapısının temelini oluşturan sistemler ve kavramlar |
3. İletişim link tasarımı için kriterler |
4. Paket anahtarlamalı iletişim ağlarının esaslarını oluşturan sistemler ve kavramlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İletişimin temelleri, analog ve sayısal iletim, analog ve sayısal modülasyon, çoğullama, iletim ortamı (bükülmüş çift bakır tel, koaksiyel kablo, mikrodalga, uydu, fiber optik, serbest uzay optik, SDH, paket anahtarlamalı iletişim ağları (X.25, çerçeve rölesi, uyumsuz aktarım modu, internet protokolü), yerel alan ağları, sanal özel ağlar, fiber erişim, hizmet kalitesi, tüm optik ağ, mobil ağlarda çoklu erişim teknikleri (TDMA, FDMA, CDMA).
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İletişimin Temelleri, Elektromanyetik Spektrum |
2 | Analog ve Sayısal İletim, Analog ve Sayısal Modülasyon Türleri |
3 | Çoklama, İletim Ortamı, Bükülmüş Çift Bakır Kablo |
4 | Koaksiyel Kablo, Mikrodalga, Link Tasarımı |
5 | Uydu Sistemleri, Fiber Optik |
6 | Serbest Uzay Optik (FSO) Sistemleri, Senkron Sayısal Hiyerarşi (SDH) Sistemleri |
7 | Yerel Alan Ağı (LAN), Paket Anahtarlama Kavramı |
8 | Paket Anahtarlamalı Ağlar, X.25, Çerçeve Rölesi, Senkron Olmayan Aktarım Modu (ATM) |
9 | İnternet Protokolü (IP) |
10 | Yerel Alan Ağları (LAN), Sanal Özel Ağlar (VPN) |
11 | Fiber Erişim Sistemleri, Hizmet Kalitesi (QoS) |
12 | Tüm Optik Ağ |
13 | Mobil ağlarda çoklu erişim teknikleri, Zaman Bölmeli Çoklu Erişim (TDMA), Frekans Bölmeli Çoklu Erişim (FDMA) |
14 | Kod Bölmeli Çoklu Erişim (CDMA) |
|
Kaynaklar: |
Alberto Leon-Garcia, Indra Widjaja, Communication Networks-Fundamental Concepts and Key Architectures, McGraw-Hill, 2003, ISBN: 0-07-123026-2 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Annabel Z. Dodd, Essential Guide to Telecommunications, Prentice-Hall, Inc. 2002, ISBN: 0-13-064907-4, John Proakis, Masoud Salehi, Communication Systems Engineering, Prentice-Hall, Inc., 2002, ISBN: 0-13-061793-8, Gerd Keiser, Optical Fiber Communications, McGraw-Hill, 2000, ISBN: 0-07-116468-5, Behrouz A. Forouzan, Data Communications and Networking, McGraw-Hill, 2001, ISBN: 0-201-63442-2, Lillian Goleniewski, Telecommunications Essentials, Addison-Wesley, 2002, ISBN: 0-201-76032-0, Simon Haykin, Communication Systems, John Wiley&Sons, ISBN: 0-471-17869-1, Kartalopoulos, Stamatios, Next generation intelligent optical networks, CODE: TK5103.59 K37, 2008, Proakis, John G., Digital communications, CODE: TK5103.7 P76, 2008. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Örgün öğretim, haftada 3 ders saati, dönemde 7 ödev. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 7 | %5 |
Derse Devamsızlık | 42 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 7 | 2,00 | 14,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 3 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 1 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 1 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 1 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 1 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |