Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisat Tarihi | ECON 204 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ekonomilerin eski çağlardan çağlardan günümüze nasıl geliştiğini öğreneceklerdir. |
2. Bir çağın sosyoekonomik dinamiğinin daha sonra gelen kuşaklar üzerinde nasıl etkileri olduğuna göreceklerdir. |
3. Mevcut ekonomik gelişmelerin ve kurumların tarihsel gelişimini anlayabileceklerdir. |
4. Ekonomi tarihinde “Doğu ve Batı” arasındaki ayrımı değerlendirebileceklerdir. |
5. Ortaçağ dönemini öğrenecek ve insanlık tarihinde bir “Karanlık Çağ” olup olmadığını yorumlayabileceklerdir. |
6. İslami imparatorluklar hakkında bilgi edinip, bilimsel yenilikleri veya faiz ödemelerini yasaklayıp yasaklamadıklarını öğreneceklerdir. |
7. Sanayi devriminin tarihsel gelişmelerin doğrusal bir sonucu olup olmadığını yorumlayabileceklerdir. |
8. Argümanların güçlü ve zayıf yanlarını nasıl değerlendireceklerini öğrenecek ve analitik yazma ve argüman üretme becerilerini geliştirebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders dünya ekonomi tarihine bir giriş niteliğindedir. Konular arasında antik ekonomiler, ortaçağ ekonomik oluşumları ve ticari ağlar, kurumlar ve ekonomideki tarihsel rolleri, ticaret ve sanayi evrimi, sanayi devrimi, küreselleşme, savaşların ekonomik yönleri, modern finansal ve ekonomik krizler yer almaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Ekonomi Tarihi Nedir ve Neden Çalışıyoruz? |
3 | Derin Tarih |
4 | Antik Ekonomiler ve Piyasalar |
5 | “Karanlık” Çağlar - Ortaçağ İktisadi Tarihi I: Avrupa, Amerika, Afrika ve Asya |
6 | Tekrar |
7 | Ara Sınav |
8 | “Karanlık” Çağlar - Ortaçağ İktisat Tarihi II: Orta Doğu |
9 | Keşif, Ticaret, Kolonileşme ve Gücün Küresel Olarak Yeniden Dağılması |
10 | Modernitenin Yükselişi: Aydınlanma, Bilim ve Sanayi Devrimleri |
11 | Ondokuzuncu Yüzyıl I: Küresel Kapitalizmin Yükselişi ve Ondokuzuncu Yüzyılın Eksen Çağı Olarak Yükselişi |
12 | On dokuzuncu Yüzyıl II: Küreselleşme, İkinci Sanayi Devrimi, ve La belle époque (Güzel Dönem) |
13 | Yirminci Yüzyıl Kısa: Krizler, Savaşlar, Kapitalizm ve Sosyalizm |
14 | Tekrar |
|
Kaynaklar: |
1. Tignor, Robert, Jeremy Adelman, et al (2010), Worlds Together, Worlds Apart: A History of the World: 600 to 1850, W. W. Norton & Company, 3rd ed.
2. Cameron, Rondo E, and Larry Neal. (2003), A Concise Economic History of the World: From Paleolithic Times to the Present, New York: Oxford University Press, 3rd ed.
3. Coatsworth, John, Juan Cole, et al (2015), Global Connections: Volume 2, Since 1500: Politics, Exchange, and Social Life in World History, Cambridge University Press.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders sorumlusu önemli kavram ve konuları derste ayrıntılı olarak anlatır. Sınıf içi tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sormaya ve düşüncelerini paylaşmaya da teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %45 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 3 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 4 |