PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İktisat TarihiECON 2043 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ekonomilerin eski çağlardan çağlardan günümüze nasıl geliştiğini öğreneceklerdir.
2. Bir çağın sosyoekonomik dinamiğinin daha sonra gelen kuşaklar üzerinde nasıl etkileri olduğuna göreceklerdir.
3. Mevcut ekonomik gelişmelerin ve kurumların tarihsel gelişimini anlayabileceklerdir.
4. Ekonomi tarihinde “Doğu ve Batı” arasındaki ayrımı değerlendirebileceklerdir.
5. Ortaçağ dönemini öğrenecek ve insanlık tarihinde bir “Karanlık Çağ” olup olmadığını yorumlayabileceklerdir.
6. İslami imparatorluklar hakkında bilgi edinip, bilimsel yenilikleri veya faiz ödemelerini yasaklayıp yasaklamadıklarını öğreneceklerdir.
7. Sanayi devriminin tarihsel gelişmelerin doğrusal bir sonucu olup olmadığını yorumlayabileceklerdir.
8. Argümanların güçlü ve zayıf yanlarını nasıl değerlendireceklerini öğrenecek ve analitik yazma ve argüman üretme becerilerini geliştirebileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders dünya ekonomi tarihine bir giriş niteliğindedir. Konular arasında antik ekonomiler, ortaçağ ekonomik oluşumları ve ticari ağlar, kurumlar ve ekonomideki tarihsel rolleri, ticaret ve sanayi evrimi, sanayi devrimi, küreselleşme, savaşların ekonomik yönleri, modern finansal ve ekonomik krizler yer almaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Ekonomi Tarihi Nedir ve Neden Çalışıyoruz?
3Derin Tarih
4Antik Ekonomiler ve Piyasalar
5“Karanlık” Çağlar - Ortaçağ İktisadi Tarihi I: Avrupa, Amerika, Afrika ve Asya
6Tekrar
7Ara Sınav
8“Karanlık” Çağlar - Ortaçağ İktisat Tarihi II: Orta Doğu
9Keşif, Ticaret, Kolonileşme ve Gücün Küresel Olarak Yeniden Dağılması
10Modernitenin Yükselişi: Aydınlanma, Bilim ve Sanayi Devrimleri
11Ondokuzuncu Yüzyıl I: Küresel Kapitalizmin Yükselişi ve Ondokuzuncu Yüzyılın Eksen Çağı Olarak Yükselişi
12On dokuzuncu Yüzyıl II: Küreselleşme, İkinci Sanayi Devrimi, ve La belle époque (Güzel Dönem)
13Yirminci Yüzyıl Kısa: Krizler, Savaşlar, Kapitalizm ve Sosyalizm
14Tekrar
 
Kaynaklar:
1. Tignor, Robert, Jeremy Adelman, et al (2010), Worlds Together, Worlds Apart: A History of the World: 600 to 1850, W. W. Norton & Company, 3rd ed. 2. Cameron, Rondo E, and Larry Neal. (2003), A Concise Economic History of the World: From Paleolithic Times to the Present, New York: Oxford University Press, 3rd ed. 3. Coatsworth, John, Juan Cole, et al (2015), Global Connections: Volume 2, Since 1500: Politics, Exchange, and Social Life in World History, Cambridge University Press.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders sorumlusu önemli kavram ve konuları derste ayrıntılı olarak anlatır. Sınıf içi tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sormaya ve düşüncelerini paylaşmaya da teşvik edilirler. Ders sorumlusu, öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için düzenli görüşme saatlerine sahiptir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.3
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.2
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.4
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.3
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.2
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.1
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.3
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.1
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.4
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.4
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.4
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.4