| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Türk Siyasi Tarihi I | PSI 203 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Öğrenciler dönemdeki ana politik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye'nin mutlakiyetçi bir rejimden modern bir rejime nasıl geçtiğini ekonomik ve sosyal gelişmeler kapsamında kavrayabilirler. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Osmanlı-Türk siyasi gelişmelerinin tarihi sürecini, devlet-toplum ilişkileri temelinde
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna kadar olan dönemi ele alarak inceler.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Türk siyasi modernleşmesini ve dönüşümünün teorik modeller üzerinden tartışılması |
| 2 | II.Abdülhamit rejimindeki politik, ekonomik ve sosyal durum |
| 3 | 1906-1907 vergi ayaklanmalarını ve 1908 devrimi |
| 4 | 1908 Devriminden sonraki ekonomik, politik ve sosyal değişiklikler |
| 5 | 1908-1918 karşı ayaklanmasına yönelik politik tepkiler ve girişimler |
| 6 | Birinci dünya savaşı ve sonuçları |
| 7 | Ankara'da yen bir rejim kurma girişimi ve 1923'de Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu |
| 8 | 1920lerde rejimin politik ve ekonomik tercihleri |
| 9 | 1930'daki politik liberalleşme ve liberal partinin kuruluşu |
| 10 | 1931'de tek-parti devletinin resmi kuruluşu ve devlet aygıtının yeniden düzenlenmesi |
| 11 | Tek parti devletinin siyasi ideolojisi - korporatizm. |
| 12 | Korporatist Türkiye'de ekonomi ve toplum |
| 13 | İkinci Dünya Savaşı sırasında siyaset, ekonomi ve toplum |
| 14 | İkinci Dünya Savaşı sonrası liberalleşme |
| |
| Kaynaklar: |
| Aykut Kansu The Revolution of 1908 in Turkey Brill 1997
Aykut Kansu Politics in Post-revolutionary Turkey, 1908-1913
Brill 2000
Eric J. Zürcher Turkey: A Modern History
I.B.Tauris 2017
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Taha Parla Ziya Gökalp, Kemalizm ve Türkiye'de Korporatizm
İletişim 1999
Eric J. Zürcher Milli Mücadelede İttihatçılık
İletişim 2016
Asım Karaömerlioğlu Orada Bir Köy Var Uzakta
İletişim 2014
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |