Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seramik Malzemeler | MSE 318 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Modern seramik malzemeler hakkında detay verebilirler |
2. Seramiklerin yapısını, özelliklerini tanımlayabilirler |
3. Seramiklerde bağ / özellik ilişkilerini kurabilirler |
4. Seramiklerin uygulamalarını, potansiyel kullanımlarını ve sınırlamalarını açıklayabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders seramik malzemelerin özelliklerini anlama ve yapılarının ve bağlarıyla ilişkilendirilmesi ile ilgilidir. Noktasal kusurlar ve stokiyometrinin seramiklerin elektronik ve difuzyonel özellikleri üzerine temel rolü tartışılacaktır. Optik, manyetik ve dielektrik özellikleri de ele alınacaktır. Kusurların, yüzeylerin ve arayüzlerin mekanik özellikleri üzerindeki kritik rolü ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Seramiklerde Bağ |
3 | Seramiklerin Yapısı |
4 | Bağların Özelliklere Etkisi |
5 | Seramiklerdeki Hatalar |
6 | Difüzyon ve Elektriksel İletkenlik |
7 | Faz Dengesi |
8 | Camların Oluşum Yapısı ve Özellikleri |
9 | Sinterleme ve Tane Büyümesi |
10 | Mekanik Özellikler |
11 | Isıl Özellikler |
12 | Dielektrik Özellikleri |
13 | Manyetik Özellikler |
14 | Optik Özellikler |
|
Kaynaklar: |
1. M. W. Barsoum Fundamentals of Ceramics Taylor and Francis, Bristol, UK. 2003 |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Kingery, Bowen and Uhlmann Introduction to Ceramics John Wiley & Sons, N.Y 1976
2. L. L. Hench & J. K. West Principles of Electronic Ceramics John Wiley & Sons, N.Y 1990
3. R. W. Davidge, Mechanical Behavior of Ceramics Cambridge Univ. Press, Cambridge 1979
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada yaklaşık bir saat problemlere ve problem çözmeye ayrılacak. Ortalama olarak bir problem seti ibr haftada dağıtılacaktır. Ödevler geri alınmayacaktır. Bunun yerine, kabaca iki haftada bir, sınıfın ilk 10 dakikasında bir sınav olacak. Sınav problemleri o hafta için verilen ödevlerin bir veya daha fazlası olarak belirlenecektir. Sınavdan sonra problemler sınıfta tartışılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |