Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İletişim Becerileri | CEC 208 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersin sonunda öğrenci; 1.İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
2. 2.İletişim modellerini açıklar. |
3. 3. İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. |
4. 4.İletişimi etkin bir şekilde kullanır. |
5. 5. İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar. |
6. 6. Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. |
7. 7. Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilir. |
8. 8. Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanır. |
9. 9. Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatır. |
10. 10. Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olur. |
11. 11. Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. |
12. 12. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. |
13. 13.Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders içeriği iletişim ile ilgili temel kavramlar, iletişim süreçleri, temel iletişim modelleri, iletişim özellikleri, türleri, iletişim engelleri, etkili dinleme, çatışma ve çatışma çözme, iletişim ve toplum, kültür ve iletişim konularıdır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İletişim Nedir? Temel Kavramlar |
2 | İletişim Modelleri |
3 | İletişim Düzeyleri |
4 | Sözsüz İletişim |
5 | İletişim ve Algılama |
6 | İletişim Benimle Başlar: Kendini Tanıma |
7 | İletişim Engelleri |
8 | Savunucu İletişim / Açık İletişim |
9 | Etkili Dinleme |
10 | Çatışma ve Çatışma Çözme |
11 | İletişim ve Toplum |
12 | Kültür ve İletişim |
13 | İçimizde Çatışan iki Farklı Dünya |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Cüceloğlu, D. İletişim Donanımları Remzi Kitabevi 2016.
Cüceloğlu, D. Yeniden İnsan İnsana Remzi Kitabevi 2000 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Belirtilmedi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası, workshop, tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %35 |
Ara Sınav | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 3 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 3 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 4 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 4 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 3 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 3 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 3 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 4 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 4 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 3 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 3 |