PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Rusça IVINTT 3383 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliRusça
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kursun sonunda öğrenciler Rusça'da geniş, geçmiş ve gelecek zamanlarda fiil kullanımı yaparak doğru cümleler kurarlar.
2. Zaman, yer ve durum zarflarını kullanarak anlamlı ve doğru cümleler oluştururlar.
3. Edilgen ve etkin fiil formlarını öğrenerek bu formları doğru bir şekilde cümle içinde kullanırlar.
4. Tercihlerini ifade eder ve başkalarına iltifat ederler.
5. Düşüncelerini açık bir şekilde ifade eder, günlük yaşamda karşılaşılan durumlar hakkında konuşurlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerINTT 238
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerINTT 237-INTT 337
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilerin Rusça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ders, geniş, geçmiş ve gelecek zamanlarda fiil kullanımı, yer ve zaman zarfları gibi temel dil bilgisi konularına odaklanır. Ayrıca, öğrenciler Rusça'da edilgen ve etkin fiil formlarını öğrenir, günlük yaşamda sıkça karşılaşılan konularda kendilerini ifade etme becerisi kazanırlar. Ders kapsamında öğrenciler, tercihlerini ifade etme, iltifat etme, düşüncelerini belirtme gibi sosyal iletişimde kullanılan ifadeleri de öğrenirler. Günlük yaşam ve tatil gibi pratik konularda dil bilgisi ve iletişim pratiği yapılır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Geniş zaman
2Sıradan bir gün
3Geçmiş zaman
4Tatilimi nasıl geçirdim?
5Gelecek zaman
6Rusça edilgen ve etkin fiiller
7Ara sınav
8Ne yapacağını değil, ne yaptığını anlat
9Zaman zarfları (Gelecek ay Moskova’ya gideceğim)
10Yer zarfları (evde satranç oynarım)
11Durum zarfları (Rusçayı iyi konuşurum)
12Sevdiğin ve sevmediklerin hakkında konuşmak ve insanlara tercihlerini sormak.
13Düşünceni ifade et.
14Iltifat ve komplimanlar
 
Kaynaklar:
Antonova V, Nahabina M. - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003 Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005
 
Diğer Kaynaklar:
Kostomarov V. (editor) - “Russian for everybody” (I,II,III) - Russky Yazyk Publ. - 1994 E. Jackson, E.B. Gordon -Russian. Made simple” - Doubleday & Co. - 1974 S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999 Daphne West - “Russian. Teach yourself” - Hodder Education - 2003
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, PowerPoint sunumları, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme etkinlikleri gibi çeşitli öğretim yöntemleri kullanılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.0
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.0
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.0
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 0
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.0
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.0
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.3
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak0
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.0
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.0
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.0
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.0
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 0
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.0