Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Java Programlama | CENG 444 | | | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Hatalar ile başetme ve istisna yönetimi |
2. İleri GUI oluşturma |
3. Çoklu iş parçacıları ile programlama |
4. İlişiksel veri tabanı ile çalışma |
5. Soketleri kullanarak temel ağ iletişimi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CENG 344 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Java dili, dosya girişi ve çıktı özellikleri, istisna işleme, JDBC ile veritabanı bağlantısı, çoklu iş parçacıklı programlama ve Java'nın ağ yetenekleri konularında daha derinlemesine düşünmeyi amaçlamaktadır.
Esas olarak üç bölümdür. İlk bölüm, nesne yönelimli programlamaya genel bir bakış niteliğindedir: istisna işleme, çoklu okuma, Java'nın GUI özellikleri, vb. İkinci kısım, JDBC ile veritabanı programlaması ile ilgilenir.
Üçüncü bölüm, Java'nın ağ oluşturma yeteneklerine dayanmaktadır: sunucu uygulamaları, java sunucu sayfaları ek olarak işlenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler bu derste anlatılanları pekiştirme ve öğrenme amaçlı yapay zeka araçlarını kullanabilirler. Ama ödev, proje ve sınav sorularının çözümlerinde bu araçlardan faydalanamazlar.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Nesne yönelimli programlamaya genel bakış |
2 | Appletler |
3 | İstisnalar |
4 | Çoklu iş parçaları |
5 | İleri GUI programlama |
6 | Java Beans ve Olaylar |
7 | Menu ve Araç Çubukarı |
8 | Java ile veri tabanı programlama |
9 | SQL sorguları ve İmaj erişimi |
10 | Servletler |
11 | Serveltler |
12 | Sunucu Programlama |
13 | Uzak Method Çalıştırma |
14 | Ağ Programlama |
|
Kaynaklar: |
Java Programming Advanced Topics, Joe Wigglesworth and Paula McMillan, Thomson Course Technology. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Bruce Eckel Thinking in Java (4th Edition) Prentice Hall 2006 0-23-187248-6 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
2 saat yüz yüze ders 2 saaat lab çalışmaları, lab çalışmalarında kısa calışmalar ve lab sonrası ödevler verilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Ödev | 3 | %10 |
Laboratuvar | 10 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 3 | 6,00 | 18,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |