Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama ve E-Ticaret Temelleri | MIS 309 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çevresel paydaşlar gibi pazarlama kavramları, müşteri kazanımı ilgili kavramlarla süreçler |
2. Pazarlama ile ilgili temel stratejik yaklaşımlar |
3. Müşteri kavramı ve tüketici davranışının anlaşılması ile ilgili temel süreçler |
4. Pazarlama kanallarının fonksiyonları ve ilgili pazarlama stratejilerinin tasarımı ile ilgili süreçler |
5. E-ticaretin temelleri |
6. E-ticaret mevcudiyetinin önemi ve rolü ve ilgili hizmetlerin yönetimi ile ilgili süreçler |
7. Sosyal, yerel ve mobil pazarlama fonksiyonunun rolü ve B2B kavramı |
8. Küresel e-ticaret |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders temel olarak; tüketici ve işletme açısından, küresel piyasalar ve mobil çevre de dahil olmak üzere pazarlamanın ve e-ticaretin farklı yönleri ile ilgilidir. Bunun yanında derste şirket, pazarlama stratejisi, pazarlama karması ve tüketici davranışları da dahil olmak üzere pazarlamanın farklı boyutları da işlenmektedir. Ayrıca, pazarlama yönetiminin temelleri ve ek e-ticaret yaklaşımlarının farklı tarafları da derste altı çizilen konular arasındadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama:Temel kavramlar |
2 | Şirket ve pazarlama stratejisi |
3 | Pazarlama kavramın yaratılması ve pazarlama çevresinin analizi |
4 | Tüketici davranışının anlaşılması |
5 | Pazarlama ve halkla ilişkiler |
6 | Kişisel satış ve promosyon |
7 | Pazarlama kanalları |
8 | E-ticaretin tanımı |
9 | E-ticaret mevcudiyetinin sağlanması |
10 | E-ticaret pazarlaması ve reklamcılık |
11 | Sosyal, yerel ve mobil pazarlama |
12 | E-ticaret perakendeciliği ve hizmetler |
13 | B2B E-ticaret |
14 | Küresel e-ticaret |
|
Kaynaklar: |
P. Kotler, K.Keller, 2014 ,Marketing Management 15th Edition, Pearson
K.C. Laudon, G.C. Traver. E-Commerce 2019: Business, Technology and Society, 15 ed. Pearson. |
|
Diğer Kaynaklar: |
S. Kingsnorth. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing 2nd Edition, Kogan Page, 2016 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders resmi eğitim şeklinde işlenmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %30 |
Ödev | 5 | %10 |
Term Project | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |