Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilir Tasarım | INAR 345 | 3 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çevresel, sosyal ve ekonomik sorunları küresel veya yerel ölçekte tespit edip, sürdürülebilir tasarımla ilgili çözümler önerebilirler. |
2. Sürdürülebilir tasarım ilkeleri ile ilgili bir yapının gerekliliklerini tanımlayabilirler. |
3. Sürdürülebilir tasarımın çevresel, sosyal ve ekonomik faktörleri hakkında geniş bilgi birikimine sahip olurlar. |
4. Yeşil / Sürdürülebilir Sertifika Sistemleri hakkında temel bilgilere sahip olurlar. |
5. Sürdürülebilir kalkınma açısından inşaat sektöründeki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilirler. |
6. Tasarım projelerinde yüksek teknoloji ve çevre dostu ürünleri ve sistemleri tasarlayabilir, kullanabilir ve değiştirebilirler. |
7. Sürdürülebilir tasarım ilkeleri doğrultusunda, çevre ve gelecek nesillere karşı sorumluluklarının bilincinde bir tasarımcı olarak projeler tasarlayabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INAR 225, INAR 226 |
|
Dersin Tanımı:
Ders, ürün tasarımından kentsel tasarıma kadar değişen ölçeklerde sürdürülebilir tasarım ilkeleri konularında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Sürdürülebilir tasarımın, özellikle iç mimariyle ilgili olarak çevresel, teknik, sosyal ve ekonomik faktörleri irdelenmektedir. Sürdürülebilir mimari tasarımla ilgili teknolojik gelişmeler ve yenilikçi sistemler tanıtılmaktadır. Sürdürülebilir mimarlığın uluslararası ve ulusal örnekleri analiz edilmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Problemin Tanımlanması. |
2 | Sürdürülebilir Vs Yeşil. Sürdürülebilirliğin Boyutları |
3 | Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi |
4 | Ekonomik faktörler |
5 | Sosyal faktörler |
6 | Çevresel faktörler |
7 | Enerji Kaynakları |
8 | Sürdürülebilir Araziler |
9 | Malzeme Kaynaklarının Korunması |
10 | Su Kaynakları |
11 | İç Mekan Çevresel Kalitesi |
12 | Sürdürülebilir Yüksek Binalar |
13 | Türkiye'de Yönetmelikler ve Sürdürülebilir Yaklaşımlar |
14 | Vaka Etütleri |
|
Kaynaklar: |
Sürdürülebilir Tasarım Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Ecodesign: A Manual for Ecological Design, K. Yeang, Academy Press, 2006
* From Bauhaus to Eco-House: A History of Ecological Design, Peder Anker, Louisiana State University Press, 2010
* Green Building Materials: A Guide to Product Selection and Specification, Ross Spiegel, Dru Meadows, John Wiley & Sons Inc, 2010 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, her hafta 2 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma ve örnek olay öğretim yöntemleri ile grupla öğretim tekniği kullanılarak derslerin işlenmesini kapsamaktadır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |