Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültür Mirası Bilinci ve Koruma | ARCH 315 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kültür mirası koruma tarihi ve teorisinin genel yönleri hakkında bilgi |
2. Kültür mirası koruma alanındaki temel terminoloji ve kavramlar hakkında bilgi |
3. Kültürel mirasla ilgili uluslararası kuruluşlar ve mevzuat hakkında bilgi |
4. Türkiye'de korumanın yasal ve yönetsel yönleri hakkında bilgi |
5. Kültürel mirasın değerlerini, sorunlarını ve potansiyellerini anlama bilgisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimarlık öğrencileri arasında kültürel miras farkındalığı ve bilincini geliştirmeyi amaçlamaktadır. ARCH315, kültürel mirasın korunması ve mimari mirasın restorasyonu konularında ileride açılması muhtemel dersler için giriş düzeyinde bir derstir. ARCH315 dersinde öğrencilerin kültürel mirasın birincil bağlamı hakkında bilgi edinmeleri ve mimari mirasın sahip olduğu değerler açısından anlam ve önemini kavramaları beklenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kültür Mirasına Giriş |
3 | Kültür Mirası Korumada Temel Kavramlar |
4 | Kültür Mirası Koruma Teorisi ve Tarihi I |
5 | Kültür Mirası Koruma Teorisi ve Tarihi II |
6 | Kültürel Önem ve Değerler |
7 | Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler |
8 | Yönetsel Konular ve Kuruluşlar |
9 | Kültürel Mirası Koruma Uygulama Süreci |
10 | Kültürel Mirası Korumada Etik |
11 | Koruma Uzmanı Yüksek Mimar |
12 | Yirminci Yüzyıl Mimarı Mirası |
13 | Yeniden İşlevlendirme |
14 | Tarihi Alanlarda Yeni Yapı |
|
Kaynaklar: |
Yok. |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Vinas, S. M. (2005). "Contemporary Theory of Conservation." Elsevier
2. Jokilehto, J. (1999). "A History of Architectural Conservation." Oxford:Butterworth-Heinemann.
2. Ahunbay, Z. (2009). "Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon". YEM
3. Erder, C. (2007). "Tarihi Çevre Bilinci" ODTÜ Mimarlık Fakültesi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 ardışık saatte görsel sunumlar eşliğinde ders anlatımı ve seçilen örnekler üzerinden öğrenci proje sunumları içeren bir derstir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %20 |
Proje | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |