Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı Statiği | CE 381 | 3 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Statik belirli yapı sistemlerini analiz etme |
2. Taşıyıcı elemanlar için iç kuvvet diyagramlarını çizme |
3. Yapısal deplasman hesabı yapabilecekler |
4. Statik belirsiz yapıların analizinde Eğilme-deplasman (Slope Deflection) Yöntemini kullanma |
5. Statik belirsiz yapıların analizinde Moment Dağılımı Yöntemini kullanma |
6. Statik belirsiz yapıların analizinde Rijitlik (Stiffness) Yöntemini kullanma |
7. Eleman rijitlik matrislerini geliştirme ve yapısal rijitlik matrisini birleştirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 224 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders şu konuları kapsamaktadır: Giriş, Statik olarak belirli yapıların gözden geçirilmesi, Yapısal deplasmanların hesabı, Statikçe belirsiz (hiperstatik) yapıların Eğim-deplasman metodu, Moment dağılım metodu, Matriks deplasman metodu (Rijitlik metodu) ile hesabı.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapı Türleri ve Yükler |
2 | Yapıların Ayrıştırılması: Serbestlik dereceleri ve kinematik belirsizlik kavramları, Temel Varsayımlar |
3 | Statik Belirli Yapıların Analizi |
4 | Yapısal Deformasyonların Hesaplanması |
5 | Eğilme-Deplasman Yöntemi; Eğilme-Deplasman Denklemlerinin Türetimi |
6 | Eğilme-Deplasman Yöntemi; Sürekli kirişlerin analizi ile ilgili uygulama |
7 | Eğilme-Deplasman Yöntemi;çerçevelerin analizi ile ilgili uygulama |
8 | Moment Dağılımı Yöntemi; Temel Kavramlar |
9 | Moment Dağılımı Yöntemi; Sürekli kirişlerin analizi ile ilgili uygulama |
10 | Moment Dağılımı Yöntemi; çerçevelerin analizi ile ilgili uygulama |
11 | Matriks deplasman metodu (rijitlik metodu) |
12 | Eleman (yerel) ve yapı (global) koordinatlar, yapısal (yerel) koordinat sisteminde elemanların (yerel) rijitlik matriksi |
13 | Yapısal (global) koordinat sisteminde elemanların (yerel) rijitlik matriksi |
14 | Yapısal rijitlik matriksinin içine elemanın rijitlik matriksinin yerleştirilmesi |
|
Kaynaklar: |
K.Leet, C.-M. Uang, A. Gilbert, Fundamentals of Structural Analysis, McGraw Hill, 2011
J.C. McCormac, Structural Analysis, Wiley, 2007
R.C. Hibbeler, Structural Analysis (SI Units), Prentice Hall, 2008 |
|
Diğer Kaynaklar: |
L. Geschwinder, Fundamentals of Structural Analysis, Wiley, 2002 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta üç saat teorik ders ve iki saat uygulama dersi yapılacaktır |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sınıf Katılımı | 14 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |