Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Deneysel Psikoloji II: Öğrenme | PSY 381 | 3 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Deneysel psikoloji kuramları ve yöntemleri hakkında genel bir bakış açısı kazanmak |
2. Öğrenme ilkelerinin hem hayvanlarda hem de insanlarda nasıl işlediğini öğrenmek |
3. Öğrenme teorilerini ve ilkelerini günlük hayattaki deneyimlere uygulayabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrenme ve davranışın temel ilkelerine bir giriş sağlar. Öğrenme kuramları ve öğrenme biçimleri üzerinde durmayı ve öğrenmenin davranışsal kuramları ile ilgili farklı önermeleri, sonuçları ile bilimsel deneylerin amaç ve yöntemlerini, kuramsal gelişmelere katkılarını ve günlük yaşamdaki uygulama alanlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Dersin Tanıtımı - Öğrenme nedir? Öğrenmenin temel prensipleri |
2 | Araştırma Yöntemleri: Davranışsal araştırmanın temel terimleri ve Öğrenmede Kayıt Yöntemleri - Ortaya Çıkan Davranışlar |
3 | Klasik Koşullanmaya Giriş (KK) - KK: Karşıt Süreç Teorisi |
4 | KK: Pavlov Koşullanmasının Temel Prosedürü ve Tanımları - KK: Uyaranların Zamansal Düzenlenmesi |
5 | Edinim, Sönme ve Kendiliğinden İyileşmenin Temel İlkeleri Uyaran Genellemesi ve Ayrımcılık Arasındaki Farklar & KK'nın İki Uzantısı -KK'da Üç Özgüllük Örneği: Gölgeleme, engelleme ve gizli engelleme |
6 | KK: Temel Süreçler ve Pratik Uygulamalar - KK: Rescorla-Wagner Modeli |
7 | KK: Telafi-Tepki Modeli - Edimsel Koşullanma: Giriş (Thorndike & Skinner) |
8 | Edimsel Koşullanma: Dört Tür Koşul - ARA SINAV I |
9 | Pekiştirme Programları - Pekiştirme Teorileri: Hull, Sheffield, Premack, & Timberlake, Allison |
10 | Sönme: Sönmenin Yan Etkileri ve Sönmeye Direnç Faktörleri - Uyaran Kontrolü: Tepe Kayması Etkisi |
11 | Uyaran Kontrolü: Çoklu Programlar ve Davranışsal Kontrast - Kaçış ve Kaçınma: Tanımlar |
12 | Kaçış ve Kaçınma: Kaçınmanın İki Süreçli Teorisi - ARA SINAV II |
13 | Ceza (Türleri, Teorileri ve Sorunları) - Öğrenilmiş Çaresizlik |
14 | Genel bakış ve özet |
|
Kaynaklar: |
Powell, R. A., Symbaluk, D. G., & Honey, P. L. (2016). Introduction to Learning and Behavior (5th edition). Boston, MA: Cengage Learning.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |