Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevresel Psikoloji | INAR 341 | 3 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsanlar ve çevrelerini ilgilendiren temel konuları tartışabilirler |
2. İnsan davranışları ile algı ve bilişinin çevre ile bağlantısını ilişkilendirebilecekler |
3. Mesleğe dair temel terimleri ve önemli başlıkları tanımlayabilecekler |
4. Sahip olunan bilgileri kullanıcı ile daha verimli iletişim kuracak mekanlar yaratmak için kullanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Çevresel Psikoloji insan ile çevresi arasındaki etkileşim ve ilişkileri ele alan disiplindir. Çevresel psikoloji çevre ile insan davranışı arasındaki ilişki kadar bunların birbirleri üzerindeki etkilerini inceler. İç mimarlık mesleği tanımı gereği insanın yaşadığı çevrede fiziksel ve psikolojik açıdan sağlıklı, rahat, konforlu bir hayat sürdürebilmesi için tüm gereksinimlerin tasarlanmasını, organize edilmesini, düzenlenmesini vs. kapsar; dolayısıyla çevresel psikoloji kullanıcının tüm bu istek ve ihtiyaçlarının tasarımcı tarafından anlaşılabilmesi için bir köprü kurar.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Mekan, insan davranışı, tasarım |
2 | Çevresel Psikolojinin kapsamı: tarih, kuram, araştırma yöntemleri |
3 | Çevresel psikolojinin tarihi:İnsan gelişimi ve çevreye adaptasyon |
4 | Kuramlar ve araştırma yöntemleri: Barker, Maslow, gözlem, röportaj, simülasyon |
5 | İnsan davranışı: temel süreçler, Çevresel tutumlar, değer biçme ve değerlendirmeler |
6 | Mekansal davranışlar: Çevresel algı elemanları, okunaklılık, oryantasyon, yön bulma |
7 | 1nci ara sınav |
8 | Bilişsel süreç: algı ve biliş, bilişsel haritalar, bilginin işlenmesi |
9 | Mahremiyet, bölgecilik, yoğunluk, kalabalık, kontrol mekanizmaları |
10 | Sosyo-ekonomik boyutlar: statü, zenginlik, yaş, cinsiyet |
11 | Öğrenci Sunumları |
12 | Kültürel boyutlar: cinsiyet, yaş, ülke, kültürel altyapı |
13 | Teknolojik boyutlar: sanal ortamlar, bilginin anlamlandırılması, ulaşım, yeni malzemeler |
14 | Tasarım boyutları: insan ihtiyaçlarının tasarım üzerine etkisi, tasarımın insan davranışları üzerindeki etkileri, geleceğe yönelik çıkarımlar |
|
Kaynaklar: |
Robert Gifford Environmental Psychology: Principles and Practice Allyn and Bacon 1997 0 205 189415
Bell, Fisher, Baum, Greene Environmental Psychology Harcourt Brace College Publishers 1996 0 15 501496 X |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, haftada 2 saat anlatım, soru/cevap/tartışma öğretim yöntemleri ile yüzyüze, Powerpoint sunumları kullanılarak işlenmektedır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |